• Välkommen till Klocksnack, Gäst!

    På förekommen anledning vill vi påminna alla medlemmar om att ta en extra titt på reglerna för de olika forumdelarna.
    T.ex. kan du inte skapa en sälj/köpes-annons det första du gör. Det är gratis att annonsera hos oss, men vi tänker att det är trevligt om man bidragit lite till forumet innan.

    Vi hoppas att du kommer trivas på Klocksnack

    /Ledningen
  • Välkommen till ett uppdaterat Klocksnack.se

    Efter ett digert arbete är nu den största uppdateringen av Klocksnack.se någonsin klar att se dagens ljus.
    Forumet kommer nu bli ännu snabbare, mer lättanvänt och framför allt fyllt med nya funktioner.

    Vi har skapat en tråd på diskussionsdelen för feedback och tekniska frågeställningar.

    Tack för att ni är med och skapar Skandinaviens bästa klockforum!

    /Hook & Leben

Avslutad G-Shock G-2000 "Dragon" Screwback (NOS)

Fujoor

Patek
2-Faktor
G-2000, en värdig uppföljare till DW-5000 och kanske storleksmässigt den bästa G-shock som har gjorts. Tillverkade endast fr.om Januari 2000 t.om november 2001. Min recension av denna finns att läsa här.

Gjordes av Casio för att fira millenniumskiftet och är något av en milstolpe då det är den sista ordinarie modellen med screwback. Hela boetten gjord i stål och är något ovanlig i den bemärkelsen att den har en välarbetad finish och är helt polerad under resin delarna.

Det som, i mitt tycke, gör denna till en fantastisk klocka är att den, trots sin metallboet och screwback, inte är mycket större än en 5600. Alla som gillar G-shocks vet ju hur svårt det är att hitta en "normal" storlek nuförtiden. Även mindre handleder skulle kunna bära denna utan att känna att den är för stor.

Samma modul (2161) som DW modellerna har, dvs den visar aktuell tid både i tidtagarläget och i nedräkningsläget.

Denna modell är en något mer ovanliga JDM modell som dessutom är ur "Dragon"-serien med en vacker grå/blå metallisk färg. I helt galet NOS skick och har dessutom original låda med tags och inplastad manual. Den är alltså helt orörd vad jag kan se.

Pris: 2100 kr (2500) (spårbar frakt ingår)
Retur: Nej
Betalning: Helst Swish

DSC_0013.jpg
DSC_0009.jpg
DSC_0001(1).jpg
DSC_0017.jpg
DSC_0020.jpg
DSC_0002.jpg
DSC_0001.jpg
 
Senast ändrad:
Topp