• Välkommen till Klocksnack, Gäst!

    På förekommen anledning vill vi påminna alla medlemmar om att ta en extra titt på reglerna för de olika forumdelarna.
    T.ex. kan du inte skapa en sälj/köpes-annons det första du gör. Det är gratis att annonsera hos oss, men vi tänker att det är trevligt om man bidragit lite till forumet innan.

    Vi hoppas att du kommer trivas på Klocksnack

    /Ledningen
  • Välkommen till ett uppdaterat Klocksnack.se

    Efter ett digert arbete är nu den största uppdateringen av Klocksnack.se någonsin klar att se dagens ljus.
    Forumet kommer nu bli ännu snabbare, mer lättanvänt och framför allt fyllt med nya funktioner.

    Vi har skapat en tråd på diskussionsdelen för feedback och tekniska frågeställningar.

    Tack för att ni är med och skapar Skandinaviens bästa klockforum!

    /Hook & Leben

Avslutad *Prisbump 6/11*FSoT: Underbar vintage Zenith defy 28800

theargonaut

Patek
Pledge Member
2-Faktor
Gillar verkligen denna klocka, ett roligare och tuffare alternativ till en Rolex DJ/Tudors motsvarighet IMHO, så kommer kanske ångra detta, men något måste lämna då jag ständigt har en tendens att samla på mig alldeles för mycket klockor :)

Byter gärna till mig en mer eller mindre fungerande "Roamer Rotodate alt. Rotopower", och/eller en möglig vintage tank, och/eller en winder, för 2 eller flera ur, och/eller 18 mm medelbrunt vintageaktigt läder/ammo-läder/bund-strap eller liknande, och/eller 20 mm ljust camonato (grå-vitt), i bruksskick, pengar upp el. ner beroende på byte.

Härlig vintage Zenith defy, tidigt 70-tal, 28800-verk (skönt flytande sekundvisare), mäter ca 37,5 exkl. den skruvade signerade kronan. Lite ovanligare (finare) boett, med extra mycket sköna vinklar, som jag försökt fånga på bilderna. En av de mest prisvärda allround vintageklockorna IMHO! Bra urverk, fin och tuff design i bra storlek, tät boett mm. Allt original vad jag kan se! Mycket snygg patinerad tavla, matchande visare, tufft kupat glas, och trevlig länk. En del patina och märken här och där, men jag tycker priset väl speglar skicket. Kommer på en väldigt skön och eftertraktad, lång Zenithoriginal GF-länk i bra skick (Bara stållänken är värd ca 2000 kr!). Allt fungerar som det ska, och kronan låser fint, samt förmodligen vattentät, då jag använt den i vatten utan problem, men har dock inte trycktestat den, så kan inte lämna någon garanti på vattentätheten. Håller tiden inom ca +- 15 s/dygn. Ingen servicehistorik eller andra tillbehör! Kan slänga med ett svart NOS Tropic star, för lite variation, till den som är extra trevlig, snabb och smidig :)

Önskar löjligt låga 6000 kr + valfri frakt



















Mer bilder och info skickas gärna på begäran. Jag och klockan finns i Stockholm. Först till kvarn gäller som vanligt, och referenser finns bl.a. här https://klocksnack.se/threads/theargonaut.10238/! Mejla bud, frågor, synpunkter på objekt eller säljare, förolämpningar mm., eller släng iväg ett PM.

Returpolicy: Ingen retur om affären görs upp f2f. Vid frakt; Full returrätt inom 24 timmar efter mottagande, om skicket väsentligen inte skulle överstämma med beskrivningen och bilderna. Klockan ska vara i exakt samma skick som när den mottogs, och skickas endast tillbaka med rekad frakt, som jag då naturligtvis står för.

Tack för möjligheten att annonsera, och tack på förhand, eventuella köpare!
 
Topp