• Välkommen till Klocksnack, Gäst!

    På förekommen anledning vill vi påminna alla medlemmar om att ta en extra titt på reglerna för de olika forumdelarna.
    T.ex. kan du inte skapa en sälj/köpes-annons det första du gör. Det är gratis att annonsera hos oss, men vi tänker att det är trevligt om man bidragit lite till forumet innan.

    Vi hoppas att du kommer trivas på Klocksnack

    /Ledningen
  • Välkommen till ett uppdaterat Klocksnack.se

    Efter ett digert arbete är nu den största uppdateringen av Klocksnack.se någonsin klar att se dagens ljus.
    Forumet kommer nu bli ännu snabbare, mer lättanvänt och framför allt fyllt med nya funktioner.

    Vi har skapat en tråd på diskussionsdelen för feedback och tekniska frågeställningar.

    Tack för att ni är med och skapar Skandinaviens bästa klockforum!

    /Hook & Leben

Vintage Prisbump Cauny Valjoux 7734 chronograf o Orient digitalt o vintage dinka

Tärnan

Cartier
Pris
500
Returpolicy
Ingen retur då annat är på väg in. Uren ska räknas som om de behöver service. de har fungerat väl för mig men jag har använt dem extremt lite o de har mest legat i box. säljs helst f2f i Stockholm. Retur endast om fake. Kan skickas mot fraktkostnad.
Bilder Skickat
  1. Ja
har 3 st vintage klockor up for grabs.
Vi startar med den enkla men ändå så snygga Cornavin uret ifrån Schweiz. Champagne-guld ur tavla och gulddouble boett. Kommer på fint läderarmband. Diameter ca 34mm exkl krona. Har ej stämt av gångtid eller avvikelse men har fungerat väl under dagen när jag använt den, okänd servicehistorik. Mycket fint skick med tanke på dess ålder. Vid googling så verkar den vara ifrån tidigt 60-tal. Pris 600 500 SEK.
thumbnail_IMG_2326.jpg
thumbnail_IMG_2325.jpg
thumbnail_IMG_2329.jpg

Sedan så har vi en otroligt ball Orient digital kronograf, Quartz o solcellsdriven. Behöver ev batteri. Har fungerat utmärkt tidigare. Mycket fint skick med tanke på ålder.
Pris 600 500 SEK.
thumbnail_IMG_2333.jpg
thumbnail_IMG_2334.jpg

och till sist, kronan på verket. en galet snygg chronograf ifrån schweiziska Cauny, uppskattad till tidigt 60tal. Upphöjda index och siffror. kommer på nytt Hirsch-band. okänd servicehistorik. Fungerar utmärkt över dagen när jag använt den. Enligt uppgift ett Valjoux 7734 verk i den. 37 mm diameter. se mer uppgifter här:
https://www.chrono24.com/all/cauny-...nograph-valjoux-7734-17-rubis--id17562768.htm
6000 5200 SEK
thumbnail_IMG_2364.jpg
thumbnail_IMG_2359.jpg
thumbnail_IMG_2360.jpg
thumbnail_IMG_2361.jpg
 
Senast ändrad:
Topp