• Välkommen till Klocksnack, Gäst!

    På förekommen anledning vill vi påminna alla medlemmar om att ta en extra titt på reglerna för de olika forumdelarna.
    T.ex. kan du inte skapa en sälj/köpes-annons det första du gör. Det är gratis att annonsera hos oss, men vi tänker att det är trevligt om man bidragit lite till forumet innan.

    Vi hoppas att du kommer trivas på Klocksnack

    /Ledningen
  • Välkommen till ett uppdaterat Klocksnack.se

    Efter ett digert arbete är nu den största uppdateringen av Klocksnack.se någonsin klar att se dagens ljus.
    Forumet kommer nu bli ännu snabbare, mer lättanvänt och framför allt fyllt med nya funktioner.

    Vi har skapat en tråd på diskussionsdelen för feedback och tekniska frågeställningar.

    Tack för att ni är med och skapar Skandinaviens bästa klockforum!

    /Hook & Leben

Tillbakadragen Den får stanna! Grand Seiko sbgv019g limited edition

BarbaBaba

Patek
2-Faktor
FullSizeRender.jpg

Grand Sieko sbgv019g limited edition no xxx/600 Urverk 9f82 / 5spy
Köpt 2016-08-15 på Klockmäster Fältöversten och är således fortfarande under garanti. Säljs med allt som kom vid nyköp.
Jag föredrar F2F Stockholm då jag inte vill ha den i retur av någon anledning, men kan skickas med rek. Swish är att föredra.
Klockan är väl använd och håller tiden extremt bra. Har diffat 1sek sedan inköp.
Det finns swirls och hairlines på armbandet och boetten. Några små hack på glasringen, men man ser ju ALLT tack vare poleringen ;)
Jag är första och enda ägare av klockan. Säljes för att finansiera annat köp.
Champagne tavla med blå sekundvisare.
Glasbaksida som visar det trevliga quartsverket 9F82.
IMG_1657.JPG

Wrist-shot där man ser den trevliga fasningen av boett och luggar
IMG_1653.JPG

En jämförelse med sbgx063 som är 37mm medans sbgv019g är 38mm. Notera att det sitter index även bredvid datumfönstret.
FullSizeRender.jpg

Bifogar en länk med en recension på engelska av klockan, skulle jag glömt något väsentligt är det bara att du hör av dig.
https://www.fratellowatches.com/hands-on-grand-seiko-sbgv019g-9f-quartz-limited-edition-review/
 
Senast ändrad:
Topp