• Välkommen till Klocksnack, Gäst!

    På förekommen anledning vill vi påminna alla medlemmar om att ta en extra titt på reglerna för de olika forumdelarna.
    T.ex. kan du inte skapa en sälj/köpes-annons det första du gör. Det är gratis att annonsera hos oss, men vi tänker att det är trevligt om man bidragit lite till forumet innan.

    Vi hoppas att du kommer trivas på Klocksnack

    /Ledningen
  • Välkommen till ett uppdaterat Klocksnack.se

    Efter ett digert arbete är nu den största uppdateringen av Klocksnack.se någonsin klar att se dagens ljus.
    Forumet kommer nu bli ännu snabbare, mer lättanvänt och framför allt fyllt med nya funktioner.

    Vi har skapat en tråd på diskussionsdelen för feedback och tekniska frågeställningar.

    Tack för att ni är med och skapar Skandinaviens bästa klockforum!

    /Hook & Leben

Avslutad **Prisbump igen 27/1**Rolex Submariner 16610 -96

PierreS

Cartier
Nytt i sikte på radarn så nu tänkte jag kolla intresset för min trogna vardagsklocka.

Klockan är en T-serie från 1996 som kommer med cert, inner och ytterbox, hangtag och extra länkbit. Det medföljer även ett värderingsintyg från Rob Engström daterat 2013 samt ett natoband.

Swiss-T<25 tavla med matchande index och visare som börjar uppvisa en begynnande patina. Caset med lugholes har definitivt blivit polerat tidigare men enligt mitt tycke så har den definitivt inte utsatts för misshandel. Det finns inga grova repor eller märken varken på klockan, glaset eller insertet. 93150-länken med märkning Z3 i claspen är hyggligt tight för sin ålder. Länken har dock gott om tunna repor/hairlines efter dagligt användande och massa tid vid skrivbordet på jobbet, spännet är det som fått lida mest. Jag har valt att inte låta polera klockan utan överlåter det till en eventuell ny ägare.

Vet tyvärr inget om servicehistoriken på den. Har mätt upp den under en tvåveckorsperiod och den har fortat sig drygt 50 sekunder på den tiden vilket ger c:a 3,5 sekunder per dygn. Att det inte är ett bevis på att den inte behöver servas vet jag men det säger iallafall att verket funkar ok.

Är endast intresserad av ren försäljning då jag som sagt redan har span på annat!

Klockan och jag finns i Eskilstuna-Stockholm. Föredrar F2F men klockan kan självklart även mot tillägg skickas med Posten Värde.

Pris: Tidigare 44900:- 43900:-
NU: 42900:-

Ingen retur vid F2F
Vid skickat, full retur inom 24 tim ifall objekt ej är som förväntat.

Ev. bud, åsikter om pris, objekt eller annat tas via PM, ej i annonsen, tack på förhand!

Har inte varit aktiv på länge men referenser finns här och på grannforumet! Tack Klocksnack för annonsplatsen.

Ber om ursäkt för de bedrövliga bilderna. Bättre kan tas och skickas vid förfrågan.

image.jpeg


image.jpeg

image.jpeg
image.jpeg
image.jpeg
 
Senast ändrad:
Topp