• Välkommen till Klocksnack, Gäst!

    På förekommen anledning vill vi påminna alla medlemmar om att ta en extra titt på reglerna för de olika forumdelarna.
    T.ex. kan du inte skapa en sälj/köpes-annons det första du gör. Det är gratis att annonsera hos oss, men vi tänker att det är trevligt om man bidragit lite till forumet innan.

    Vi hoppas att du kommer trivas på Klocksnack

    /Ledningen
  • Välkommen till ett uppdaterat Klocksnack.se

    Efter ett digert arbete är nu den största uppdateringen av Klocksnack.se någonsin klar att se dagens ljus.
    Forumet kommer nu bli ännu snabbare, mer lättanvänt och framför allt fyllt med nya funktioner.

    Vi har skapat en tråd på diskussionsdelen för feedback och tekniska frågeställningar.

    Tack för att ni är med och skapar Skandinaviens bästa klockforum!

    /Hook & Leben

Avslutad Prisbump! Rodania, stor stålboett ETA 2763 inkl 2st 18mm nato

eriksson850

Carpe Diem certifierad medlem
2-Faktor
Trevlig sommarklocka på nato.
Säljer här ett vintageur från Rodania med ett ETA 2763 http://rodania.com/en/about
(vilket som jag förstår även ska ha använts i någon äldre Tudor Date, det får dock någon annan bekräfta/dementera).

http://www.ranfft.de/cgi-bin/bidfun-db.cgi?10&ranfft&&2uswk&ETA_2763&

Klockan har smidig quickset av datum (dra kronan till ett läge mellan uppdrag/ställ-läge och rulla kronan) och skiftar datum med ett klick 23:59
Boetten som är i helstål mäter 36x40mm och har en härlig sunburst slipning. Vissa spår av användning finns och en ding. (Inget som märks om man inte studerar klockan närmare).

Boetten är rengjord i ultraljudsbad och glaset är slipat och polerat.
Urverket ser rent och fint ut men servicehistorik saknas.

Kronan går lätt och smidigt i uppdraget

vid test tappar den ca: 10-15s/24h och har runt 40h/uppdragning, "power reserve".

Min bedömning är att klockan och tavlan är i fint skick, men det får du avgöra utifrån bilderna. Minutvisaren saknar lite lume.

Pris skickat inom Sverige med ett enklare ljusblått nato 450:-400:- 370 330:- Låt mig slippa lägga ut den på tratten.

Bankkonto, Paypal, Swish eller kontant vid upphämtning i Uppsala

Jag har försökt att ta så rättvisande bilder jag kunnat men finns frågor eller önskas specifika bilder så ordnas självklart det.
Inget kladd i tråden tack!


1.JPG
2.JPG
3.JPG
4.JPG
5.JPG
6.JPG
7.JPG
8.JPG
 

eriksson850

Carpe Diem certifierad medlem
2-Faktor
Kom igen nu, var inte blyga!
Slänger med ett extra rött nato för att snabba på processen... Hur länge vågar du vänta? :)

330:- inkl frakt och 2st natoband.

SAM_2438.JPG
 
Topp