• Välkommen till ett uppdaterat Klocksnack.se

    Efter ett digert arbete är nu den största uppdateringen av Klocksnack.se någonsin klar att se dagens ljus.
    Forumet kommer nu bli ännu snabbare, mer lättanvänt och framför allt fyllt med nya funktioner.

    Vi har skapat en tråd på diskussionsdelen för feedback och tekniska frågeställningar.

    Tack för att ni är med och skapar Skandinaviens bästa klockforum!

    /Hook & Leben

Priser på Rolex länkar

BadkarsPiraten

Vacheron
Kikade runt lite på helgulds President länk för jag vill göra min 16713 till helguld (är nog jävligt snyggt tror jag) och hittade priser mellan 6-8 tusen dollar för en länk!
Köper ju (nästan) en DD på president för det priset! Och då får jag med en klocka på köpet!
Sen måste jag också få tag i en boett i guld...
Får dom det verkligen sålt för dom priserna? Någon måste ju köpa för att driva det så sanslöst högt...
 

Affe

Una vida loca
2-Faktor
Fråga!

Det du säger är, att du skall bygga om din 16713 G/S till helguld...?! Är du full ;)?! Blir billigare att sälja din 16713 och köpa på dig en 16718 :cigar:. Var bland det mest underbart galna jag har hört kompis, säger bara...lycka till :D !

Helt allvarligt så kommer det att bli dyrare som du tänker än att köpa på dig en redan klar.
 

Apansson

Torpare
Ny presidentlänk i YG går någonstans för 110-120k SEK. Inte många som köper helt nya länkar i ädelmedall, förutom Omen då, men han är ju shef. Jag instämmer med föregående talare, köp en hel begagnad klocka istället, då kan du ju leta reda på en riktig vintage-godbit också!
 

4cie

Rolex
2-Faktor
Hur hade du tänkt bygga om en 16713 till helguld när även boetten är i stål?
För att få tag i en helguldsboett så köper man i stort sett en 16718.
Låter lite snurrigt :confused:
 

Porsan

Efraim
2-Faktor
Ny presidentlänk i YG går någonstans för 110-120k SEK. Inte många som köper helt nya länkar i ädelmedall, förutom Omen då, men han är ju shef. Jag instämmer med föregående talare, köp en hel begagnad klocka istället, då kan du ju leta reda på en riktig vintage-godbit också!
Klart man gör!
image.jpg
 

BadkarsPiraten

Vacheron
Köp äkta vara, i stället för att bygga en "franken".
A

Skiter väl en raggare i!
Bränner man i raggarbil så skiter man i samhällets struktur ;)

Fråga!

Det du säger är, att du skall bygga om din 16713 G/S till helguld...?! Är du full ;)?! Blir billigare att sälja din 16713 och köpa på dig en 16718 :cigar:. Var bland det mest underbart galna jag har hört kompis, säger bara...lycka till :D !

Helt allvarligt så kommer det att bli dyrare som du tänker än att köpa på dig en redan klar.

16718 visste jag inte ens att den fanns!
Älskar den MEN!
1: Ingen President
2: Bezel är snyggare från en 16713... Passar nog bättre med helguld imo
3: Ingen President!!!

Ny presidentlänk i YG går någonstans för 110-120k SEK. Inte många som köper helt nya länkar i ädelmedall, förutom Omen då, men han är ju shef. Jag instämmer med föregående talare, köp en hel begagnad klocka istället, då kan du ju leta reda på en riktig vintage-godbit också!

Man kan inte argumentra emot en shef.
Hur mycket jag än försöker så kan jag inte argumentera mig för att spendera månadslöner på en länk som om jag vore en shef, för jag är ingen shef!
Finns en shef på forumet och der är Omen, respekt!

Hur hade du tänkt bygga om en 16713 till helguld när även boetten är i stål?
För att få tag i en helguldsboett så köper man i stort sett en 16718.
Låter lite snurrigt :confused:

Köpa guldboett!
Pillika priset! Söpa i Sina vetthu!


Så sjukt jävla shef så det knappt är sant!
 

BadkarsPiraten

Vacheron
Fint att du tydliggör hur du resonerar, så att vi vet att vi ska se upp med vad vi handlar av dig. I den händelse att du annonserar något till försäljning.
A

Lika bra så!
Värst vore om någon skulle kunna tro att jag faktiskt skulle göra något så lågt som att sälja något fejk för någon annans surt arbetade pengar.
Fan för sånt...

Trodde att ironin lyste igenom mitt inlägg som en sol men uppenbarligen inte...
 

Glidarn

Omega
Kikade runt lite på helgulds President länk för jag vill göra min 16713 till helguld (är nog jävligt snyggt tror jag) och hittade priser mellan 6-8 tusen dollar för en länk!
Köper ju (nästan) en DD på president för det priset! Och då får jag med en klocka på köpet!
Sen måste jag också få tag i en boett i guld...
Får dom det verkligen sålt för dom priserna? Någon måste ju köpa för att driva det så sanslöst högt...
Knasigt tänk :happyhappy:
 

Apansson

Torpare
Går inte att köpa till länk till den nya DD:n, eller alltså det går ju, men den passar inte :D

Hmm, jag vet inte om det är nytt/vintage/om han hittat beggat head only/whatever, därav frågan :D men ja, det stämmer ju att läder-ddsarna går inte att fippla länk till. vilket är synd, hade varit fedt med en länk på den gröna tavlan! Har dock sett att den gröna tavlan finns löst nu, så nu får någon se till att styra!
 

BadkarsPiraten

Vacheron
Någon som vill byta en DD på President mot en trasig badboll? ;)

Så jag kan få ut denna idén från huvudet eftersom jag inte verkar tänka logiskt ;)
 
Topp