• Välkommen till ett uppdaterat Klocksnack.se

Efter ett digert arbete är nu den största uppdateringen av Klocksnack.se någonsin klar att se dagens ljus.
    Forumet kommer nu bli ännu snabbare, mer lättanvänt och framför allt fyllt med nya funktioner.

Vi har skapat en tråd på diskussionsdelen för feedback och tekniska frågeställningar.

Tack för att ni är med och skapar Skandinaviens bästa klockforum!

/Hook & Leben

Priser reservdelar Tag

Tag_H

Basic
Hej,
Finns det någon i Gruppen som har koll på reservdelspriser till Tag Heuer ?
Krona och start/stopp knappar till kronografen ? Modell CAK 2110
Gummidetaljerna börjar lossna, det är ju bara kosmetiskt, men tänkte fixa till det. Jag fick ett horibelt pris av en känd AD. Ok klockan är inte köpt i butiken utan på en av mina tjänsteresor i US. Misstänker att garantin precis gått ut 2år. Man kan väl påstå att designern hade en dålig dag när man monterar små gummidetaljer på en sportklocka, som trillar av ;)

Världens sämsta svar kanske, men finns det en möjlighet att kolla direkt med Skövde Urteknik? De är TAG agent i Sverige och borde väl veta vad det skulle gå på och om inte detta fungerar kolla med andra ADs?

Hej,
Finns det någon i Gruppen som har koll på reservdelspriser till Tag Heuer ?
Krona och start/stopp knappar till kronografen ? Modell CAK 2110
Gummidetaljerna börjar lossna, det är ju bara kosmetiskt, men tänkte fixa till det. Jag fick ett horibelt pris av en känd AD. Ok klockan är inte köpt i butiken utan på en av mina tjänsteresor i US. Misstänker att garantin precis gått ut 2år. Man kan väl påstå att designern hade en dålig dag när man monterar små gummidetaljer på en sportklocka, som trillar av ;)
Kolla om du kan hitta reservdelar online, typ eBay om du inte vill köpa direkt från AD. Men chansen är nog dessvärre liten att hitta då klocktillverkkarna i stor utsträckning tillhandahåller sina reservdelar till slutna kretsar, alltså till sina AD.

Inte svar på din fråga men finns en webbsida från UK som är rena jäkla scammen, minns tyvärr ej namnet men köpte ett vridringsinlägg till Aquaracer för 80 pounds. Såg aldrig röken av fanskapet.... köp hemma.

Edit fick köpa av @ROB-1832 prova där

Senast ändrad:
Hur mycket är ett ”horribelt pris”? Antar att de även räknade in service i ditt horribla pris?
Alltså: Vad var priset och vad ingick?

Jag föreslår också att du kollar med Urteknik i Skövde, det går bra med mail (alltid snabb och trevlig).

Sen är jag också nyfiken, vad var priset?

En god vän till mig hade en TAG Heuer som en utav "plupparna" på viklåset som spänner fast krokodilbandet, en dag hoppade av när han skulle justera storleken. Tydligen gick det ej att laga så han fick spendera 2200 kr för ett helt nytt lås från AD. Uselt tycker iaf jag.

En god vän till mig hade en TAG Heuer som en utav "plupparna" på viklåset som spänner fast krokodilbandet, en dag hoppade av när han skulle justera storleken. Tydligen gick det ej att laga så han fick spendera 2200 kr för ett helt nytt lås från AD. Uselt tycker iaf jag.
Låter inte så konstigt att man får byta ett helt lås om en ingående detalj pajjar. Kan förvisso skilja mellan märken hur de gjort reservdelsupplägget? Om sen 2200 är billigt eller dyrt är en bedömningsfråga? Billigt jämfört med de jag köpt till Omega & Breitling:banghead:

Låter inte så konstigt att man får byta ett helt lås om en ingående detalj pajjar. Kan förvisso skilja mellan märken hur de gjort reservdelsupplägget? Om sen 2200 är billigt eller dyrt är en bedömningsfråga? Billigt jämfört med de jag köpt till Omega & Breitling:banghead:

Nej det låter inte så konstigt men det borde vara konstigt. Klockbranschen är girig! Det ska väl för f bara vara att laga den. :)

Tillbaka
Topp