• Välkommen till Klocksnack, Gäst!

    På förekommen anledning vill vi påminna alla medlemmar om att ta en extra titt på reglerna för de olika forumdelarna.
    T.ex. kan du inte skapa en sälj/köpes-annons det första du gör. Det är gratis att annonsera hos oss, men vi tänker att det är trevligt om man bidragit lite till forumet innan.

    Vi hoppas att du kommer trivas på Klocksnack

    /Ledningen
  • Välkommen till ett uppdaterat Klocksnack.se

    Efter ett digert arbete är nu den största uppdateringen av Klocksnack.se någonsin klar att se dagens ljus.
    Forumet kommer nu bli ännu snabbare, mer lättanvänt och framför allt fyllt med nya funktioner.

    Vi har skapat en tråd på diskussionsdelen för feedback och tekniska frågeställningar.

    Tack för att ni är med och skapar Skandinaviens bästa klockforum!

    /Hook & Leben

Tillbakadragen Prisjusterad! Sabina seglarchrono från 70-talet Prisjusterad!

seikoswede

Panerai
Då är det dags!

Den får helt enkelt ingen handledstid så dags att lämna! Rensar ut allt jag inte använder för ett kommande köp.

Seglarchrono från Sabina, Swiss Made. Valjoux 7733.
Klockan är i fint använt skick utan större repor eller skador. Men det finns spår av användning givetvis!

Tavlan ser mycket bra ut med härligt mögliga index. Kronografen återställer bra som den skall.
Glaset har säkerligen blivit bytt under åren eller i alla fall polerat. Inte av mig dock.

Ingen servicehistorik men jag hade en urmakare till att öppna den och han drog åt en skruv som lossnat. Sedan fungerar den fint.

Storlek ca 38mm plus kronor och tryckknappar. Vridringen går att vrida åt bägge håll.

En gång i tiden var den vattentät till 10ATM men det garanteras inte idag.

Skall försöka ta bättre bilder om någon är intresserad. Är dessvärre inte hemma på en vecka men fixar det då.
Bilden av verket kommer från säljaren jag köpte av.

Med följer ett Tropic från forumsponsor Singular och en 19mm NSA länk i rostfritt. Den är också begagnad och vintage.

Pris: Justerad till 2000 kronor skickat med REK.

Tack för titten och tack till våra grymma forumägare som låter oss hänga och kränga här! :happyhappy:

Jim

sabinafront.jpg

sabinaback.jpg

KePZyB2.jpg

uiedk3V.jpg

TKgMnRU.jpg

sabinainside.jpg

CIMG1608.JPG

CIMG1609.JPG
 
Topp