• Välkommen till Klocksnack, Gäst!

    På förekommen anledning vill vi påminna alla medlemmar om att ta en extra titt på reglerna för de olika forumdelarna.
    T.ex. kan du inte skapa en sälj/köpes-annons det första du gör. Det är gratis att annonsera hos oss, men vi tänker att det är trevligt om man bidragit lite till forumet innan.

    Vi hoppas att du kommer trivas på Klocksnack

    /Ledningen
  • Välkommen till ett uppdaterat Klocksnack.se

    Efter ett digert arbete är nu den största uppdateringen av Klocksnack.se någonsin klar att se dagens ljus.
    Forumet kommer nu bli ännu snabbare, mer lättanvänt och framför allt fyllt med nya funktioner.

    Vi har skapat en tråd på diskussionsdelen för feedback och tekniska frågeställningar.

    Tack för att ni är med och skapar Skandinaviens bästa klockforum!

    /Hook & Leben

Avslutad (Prissänkt) Omega Speedmaster Classic Heritage 166.0285

Buffi

Panerai
Pris
7000
Returpolicy
Ja, inom 24h efter mottagen klocka. Ej efter F2F.
Bilder Skickat
  1. Ja
Behöver du en dressklocka för tisdagar?
Vill du shitposta hårdast i Speedmaster trådarna?
Då har jag klockan för dig!

AQ6yZPi.jpg


Speedmaster Classic Heritage 166.0285. En ovanlig dress-speedy från runt 1990.
Tvåtons 35mm dress-klocka på fint Hirsch-läder, samt orginallänk som borde passa handleder på 20-21mm med de extra länkbitarna.
Fint Omega automat-urverk Caliber 1108/1110 baserat på ETA 2892, som tickar på jättefint. Mindre än en sekund fel per dag, med bra amplitud i liggande position. Går fint i andra positioner också (se bilder från timegraph test).
Ingen box eller cert.

Yttre skicka på klockan är helt ok, men vissa repor finns (klockan är ju ändå nästan 30 år gammal).
Glaset har bytts vid något tillfälle mot nytt orginalglas. Gamla glaset medföljer också.

OBS: Finns något dammkorn innanför glas, samt en liten repa på tavlan, som ser ut att vara att timvisaren har släpat mot tavlan vid något tillfälle. Syns ej förutom i vissa vinklar i direkt dagsljus, och ej på foton, så jag försökte fånga det med mikroskop här: (vänster om Omega logon).
Sätter därför priset relativt lågt (tror jag? jag hittar ingen annan sån här till salu, förutom helguld utan länk för 2000$+ på chrono24).
8n8gefg.jpg


Info från Omega om klockan:
https://www.omegawatches.com/watch-omega-speedmaster-classic-heritage-ba-166-0285/

Massa bilder:
jAvlte0.jpg

0JycqZv.jpg

jxYX5Au.jpg

smgXaQz.jpg

6SKiQlE.jpg

Gisr04P.jpg

agtc4gC.jpg

DiWAYiF.jpg

RowVPWL.jpg
 
Topp