• Välkommen till ett uppdaterat Klocksnack.se

Efter ett digert arbete är nu den största uppdateringen av Klocksnack.se någonsin klar att se dagens ljus.
    Forumet kommer nu bli ännu snabbare, mer lättanvänt och framför allt fyllt med nya funktioner.

Vi har skapat en tråd på diskussionsdelen för feedback och tekniska frågeställningar.

Tack för att ni är med och skapar Skandinaviens bästa klockforum!

/Hook & Leben

Prisvärd dressklocka? (automatisk)

Obarth

Basic
2-Faktor
Hej på er.

Kikat runt en del efter en dressklocka att komplettera samlingen med.
Är ute efter något i prisklassen 2-5 tusen, har en Seiko SKX007 som jag är väldigt nöjd med för tillfället. Så Seiko är helt klart intressant.

Jag gillar designen på Tissot Visodaten, förutom den förbaskade "moderna" loggan. Har ni något tips till en rookie?

Jag skulle rösta för nägon vintagedinka, typ Omega. Så resonerade jag själv nyligen när jag ville ha en dressare.

Vill du komma billigt undan så har du Orient. Bambinoserien listar runt 2000 och finns i en mängd olika varianter.
Orient star gör även dom grymma dressare från 4 upp till 15000 ungefär. Detta exemplar 4200.
58A0919F-ED81-4077-8EF7-79C2366FFD3F.jpeg
5CDD7006-B71C-43CF-94F0-F548A8B85ED5.jpeg

Säger som @Takuan, du kan få tag i några riktiga pärlor om du kan tänka dig en vintage klocka. Offtast får du en mycket bättre klocka för pengarna plus så får du en klocka med lite historia! Men det viktiga om du köper vintage är att du ser hur urverket ser ut innan du slår till, annars kan det bli dyrt med service!

Vet att du skrivit automatisk, men om du kan leva med manuell så skulle jag hålla koll på kaplans auktionerna efter en vintageklocka. Brukar dyka upp bra objekt, tex tissot och omega för en rimlig peng. Mycket roligare än moderna dressklockor i den prisklassen imho. :)

Vet att du skrivit automatisk, men om du kan leva med manuell så skulle jag hålla koll på kaplans auktionerna efter en vintageklocka. Brukar dyka upp bra objekt, tex tissot och omega för en rimlig peng. Mycket roligare än moderna dressklockor i den prisklassen imho. :)
Det ska jag göra, nackdelen är att jag inte har en aning om vilka varningsklockor man ska leta efter i beskrivningarna. Trist o köpa en klocka som fungerar en vecka liksom.

Hej på er.

Kikat runt en del efter en dressklocka att komplettera samlingen med.
Är ute efter något i prisklassen 2-5 tusen, har en Seiko SKX007 som jag är väldigt nöjd med för tillfället. Så Seiko är helt klart intressant.

Jag gillar designen på Tissot Visodaten, förutom den förbaskade "moderna" loggan. Har ni något tips till en rookie?
Förstår inte vad du menar med Visodates "moderna" logga men Tissot Automatic III finns ju också inom prisspannet. Annars är ju Presagen ovan grym.
IMG_3867.JPG

Sågs jag inte en Seiko sarb 065 ute på försäljning? Grymt snygg o gamla modellen med 6r15 istf för nya med 4r36.
Släng på ett svart Hirsch kroko så är det klart! Las Vegas nästa...

Sågs jag inte en Seiko sarb 065 ute på försäljning? Grymt snygg o gamla modellen med 6r15 istf för nya med 4r36.
Släng på ett svart Hirsch kroko så är det klart! Las Vegas nästa...
Sarb 065 är riktigt schysst. Men har för mig att jag sett dom med vit urtavla? Nu när jag googlar så hittar jag endast den blåa.

Sarb 065 är riktigt schysst. Men har för mig att jag sett dom med vit urtavla? Nu när jag googlar så hittar jag endast den blåa.
Den ursprungliga ÄR vit men kan dra åt blått i olika ljus ..sedan tror jag den nya ersättaren finns i mer riktig blå. Fast oavsett är det nog 065an som man skall ha.

Tillbaka
Topp