• Välkommen till ett uppdaterat Klocksnack.se

Efter ett digert arbete är nu den största uppdateringen av Klocksnack.se någonsin klar att se dagens ljus.
    Forumet kommer nu bli ännu snabbare, mer lättanvänt och framför allt fyllt med nya funktioner.

Vi har skapat en tråd på diskussionsdelen för feedback och tekniska frågeställningar.

Tack för att ni är med och skapar Skandinaviens bästa klockforum!

/Hook & Leben

Prisvärd dressklocka? (automatisk)

Hej på er.

Kikat runt en del efter en dressklocka att komplettera samlingen med.
Är ute efter något i prisklassen 2-5 tusen, har en Seiko SKX007 som jag är väldigt nöjd med för tillfället. Så Seiko är helt klart intressant.

Jag gillar designen på Tissot Visodaten, förutom den förbaskade "moderna" loggan. Har ni något tips till en rookie?
Kanske går att hitta en vintage Longines Conquest för runt din budget, eller om du vill ha den moderna reissuen Longines conquest heritage, så kanske den går att hitta runt din budget också.

Standardsvar men tavlan är sjukt bra. Vet inte hur man får roligare modern klocka för pengen.
srpb43j1.jpg

https://www.klockia.se/seiko-presage-automatic-srpb43j1
+1

Haha, tror du förstår vad jag menar. Jämför du Tissot Automatic III och Tissot Visodates logga så känns Visodaten mer nytänkande och "flashig".

”Flashig”, ja, där kan jag väl hålla med dig - många retro-logotyper var/är flashiga, tex Coca-Cola. Men modernt eller nytänkande, nej, det är ju direkt fel, det är ju ett stilspråk från förra sekelskiftet. Det är väl snarare så att du gillar oflashiga, moderna logotyper.

• Like
Reactions: Npd
Som nämnts tidigare är Seiko SARB modellerna sjukt prisvärda, ska även slå ett slag för Seikos SARX modeller också om man vill ha modernare.

Annars är väl diverse vintage ex Omega, Zenith och Lemania ett sjysst alternativ

Hej på er.

Är ute efter något i prisklassen 2-5 tusen, har en Seiko SKX007 som jag är väldigt nöjd med för tillfället. Så Seiko är helt klart intressant.

Jag gillar designen på Tissot Visodaten, förutom den förbaskade "moderna" loggan. Har ni något tips till en rookie?
Vintage omega?

På ämnet - går att hitta under 6k. Prisvärt? Svårt att säga. Men snygg dressare i under 10k-segmentet.

Frederique-Constant-FC303S5B6.jpg

Hej på er.

Men den "moderna" loggan är ju den som användes på ´50 talet ...

Tillbaka
Topp