• Välkommen till ett uppdaterat Klocksnack.se

    Efter ett digert arbete är nu den största uppdateringen av Klocksnack.se någonsin klar att se dagens ljus.
    Forumet kommer nu bli ännu snabbare, mer lättanvänt och framför allt fyllt med nya funktioner.

    Vi har skapat en tråd på diskussionsdelen för feedback och tekniska frågeställningar.

    Tack för att ni är med och skapar Skandinaviens bästa klockforum!

    /Hook & Leben

Prisvärd Hublot?

morrism

Audemars
Classic Fusion (42) kostar ju inte så mycket och tycker faktiskt den är snyggare än big bang, men är det något att ha? (Automaten alltså) Har sett priser på 30-35 begagnat. Någon som sitter på en?

p1040421.jpg


p1040418.jpg
 

Rey

Rolex
Hade en tidigare! Dock 45mm! Gillade den som satan men ville ha något lite köttigare så bytte till en BB KIng. Kan verkligen rekommendera CF, tycker det finns riktigt många olika modeller av den som är riktigt fina!
 

Sond

Patek
En mycket god väns far har en vit sådan. Ser ganska bra ut. Den vita tavlan och det svarta gummi/silikonbandet ser både avslappnat men ändå elegant ut(ägaren måste passerat 70). Jag har sett honom bära den på svart croco också och det skar sig lite tycker jag. Men fortfarande helt okey.
 

Whedda

Rolex
Klart vassaste Hublot:n i min mening. Bärs lite mindre än t ex Royal Oak trots större diameter. Har provat en bekants (fotbollsproffs) och blev faktiskt positivt överraskad även om Hublot som varumärke inte är min kopp te.


Skickas från min iPhone via Tapatalk
 

Eurenius

Den norrländska rörtången
2-Faktor
Klart vassaste Hublot:n i min mening. Bärs lite mindre än t ex Royal Oak trots större diameter. Har provat en bekants (fotbollsproffs) och blev faktiskt positivt överraskad även om Hublot som varumärke inte är min kopp te.


Skickas från min iPhone via Tapatalk

Blev du positivt överraskad av klockan eller över att han är fotbollsproffs? ;)
 

UNO

Panerai
Det som tyvärr stoppat mig från Hublot hittills är alla fejk i min närhet.
En kollega berättade att en superslim CF var beställt innan jul och han var så glad att han i te kunde stå stilla och IOM det sjunker ju andelen fejk i närområdet...
På senaste tre åren har jag sett två fejk Rolex i min närhet men bara två real Hublots vilket handlar om utvalet dvs miljön.
Go for CF om du är lockad !
 

Chattras

Cartier
Jag har en CF 45mm som jag köpte ny för 1 1/2år sedan. Den känns inte så maffig som man kan tro att 45mm borde köra. Har varit galet nöjd med den. Nu har jag dock bestämmt mig för att sälja den för att delfinansiera ett annat köp. Hade kassakistan varit bottenlös hade den fått stanna, men nu är den ju inte det.
 

Chattras

Cartier
Min är i Zirconium så jag va tvungen att kolla upp vad det va. Det är tydligen metallen man använder för att kapsla in kärnavfall vid slutförvaring.
 
Topp