• Välkommen till ett uppdaterat Klocksnack.se

    Efter ett digert arbete är nu den största uppdateringen av Klocksnack.se någonsin klar att se dagens ljus.
    Forumet kommer nu bli ännu snabbare, mer lättanvänt och framför allt fyllt med nya funktioner.

    Vi har skapat en tråd på diskussionsdelen för feedback och tekniska frågeställningar.

    Tack för att ni är med och skapar Skandinaviens bästa klockforum!

    /Hook & Leben

PRO-HUNTER bra eller anus?

  • Bra

  • Branus

  • Anus

  • Vet ej


Resultatet är endast synligt efter enkät.

TimeDealer

Cartier
Hej KS:are

Jag är nu på jakt efter en Datejust II 116300 eller 116334. Mitt i jakten kommer man alltid förbi diverse andra ögonstenar. Men jag är en sådan sucker för svart och såg att det fanns en 116300 PRO HUNTER och blev lite kär!! <3 Men förnuftet tog över och man vill ju verkligen inte kasta pengar på något som kommer rasa i värde framöver. Men är PRO HUNTER något som tappar i värde? Är det någon som själv bär PRO HUNTER som känner sig manad att komma med lite åsikter? Eller kanske att det finns någon som mig som har funderingar kring en moddad Rolex i svart?

datejustmk1_side.png
 

snoozarn

Patek
2-Faktor
Anus. Finns flertal trådar angående PVDade klockor. Som sedan säljs för nästan dubbla listpriset.. Köp en vanlig i stål och leta upp företag som PVDar istället. Billigare, och du slipper den fula Prohunter loggan på tavlan.
 

Tjabo

Rolex
2-Faktor
Har en polare som har en svart Bamford Milgauss. Tycker inte den är sådär svinball IRL, eller rättare sagt, den är inte för mig. Har för mig att han slantade 135 för den dessutom. Den passar honom dock!
 

TimeDealer

Cartier
Har en polare som har en svart Bamford Milgauss. Tycker inte den är sådär svinball IRL, eller rättare sagt, den är inte för mig. Har för mig att han slantade 135 för den dessutom. Den passar honom dock!
Japp såg också en Milgauss i svart. Jäkligt snygg. Men frågan är ju egentligen om det är värt det. Har du slantarna är det inga problem men för den som gillar pengar kanske det är ett totalt waste..
 

Oew

Rolex
Tycker den är snygg, men skulle försöka hitta någon begagnad om du inte är säker att det är en keeper! Kungen av IG hade flera klockor från bamford, varav vissa blev riktigt bra!
 

Mr Chance

Kalmar
Självklar tumme upp! Gillar de flesta Bamfords och Prohunters. Skulle jag köpa en? Nix, jag lägger inte de extrapengarna på moddade klockor, jag vill ha original. Men att ta en sprillans ny Rolle, eller annan lite dyrare klocka, och sätta verktygen i den är ballt.
Bara tråkmånsar som tycker något annat. :)
 

Tjabo

Rolex
2-Faktor
Japp såg också en Milgauss i svart. Jäkligt snygg. Men frågan är ju egentligen om det är värt det. Har du slantarna är det inga problem men för den som gillar pengar kanske det är ett totalt waste..

Träffar honom säkert inom kort, skulle kunna fota den IRL. På de photoshoppade bilderna tycker jag de är snyggare än i verkligheten - faktiskt.
 

TimeDealer

Cartier
Självklar tumme upp! Gillar de flesta Bamfords och Prohunters. Skulle jag köpa en? Nix, jag lägger inte de extrapengarna på moddade klockor, jag vill ha original. Men att ta en sprillans ny Rolle, eller annan lite dyrare klocka, och sätta verktygen i den är ballt.
Bara tråkmånsar som tycker något annat. :)
Haahaha :D Härlig inställning!! Men jag tror jag håller med dig förutom om att jag tvekar på att köpa eller inte! Jag såg någon som frankensteina en GMT till en steve McQueen. As ballt enligt min mening!
 

TimeDealer

Cartier
Nu börjar jag spåra ur!!! Men tycker dessa två var så jäkla fräcka!!

Black_Rolex_DLC_Bamford_Watch_Department_Asprey_Skydweller_Explorer_Submariner_Deepsea_0006.jpg


"Asprey was established in 1781, and is a retailer (and manufacturer) of jewellery, polo equipment, silverware, travel accessories and leather goods. It holds 2 Royal Warrants and has supplied various embellishments to royalty around the world for many decades.

In the watch world Asprey held a partnership with Rolex for a long time. One of the most collectible Rolexes produced, the 1665 SeaDweller with an Oman crested logo dial, would have been retailed exclusively by Asprey at the beginning of it’s life, been engraved ‘Asprey’ on the caseback and been supplied in a green box with the Omani Khanjar printed on one side and Asprey signed on the other. I wish I had a clear picture to hand of one of these but the only ones I have taken were on my mobile phone and frankly the quality of the images suck! :’(

So onto modern day, and last year Asprey revived their role as suppliers of Rolex watches but this time with a twist, as all of the pieces are made by bespokers Bamford Watch Department. Last year saw Bamford versions of the Daytona, Deep Sea SeaDweller and the Milgauss. This year I feel they have chosen a better range in the Sky Dweller and the new Explorer II."
 
Senast ändrad:

K-S

Rolex
2-Faktor
PÅ GUUUUULD :arghh:
Vik hädan, demon. Måtte alla strålar från underjorden mala ditt blotta anlete till grus och du förgås i tomrum.

Ingen pvd på min gårdsplan, helt enkelt, såvida det inte är fabriksoriginal, är ganska emot modds och frankens, eller nej väldigt emot.
 

KenKun

Patek
2-Faktor
Så länge du inte säljer den vidare, för det kommer att svida rejält.
Var ju en kille som försökte sälja en PVD:ad Hulk här på KS. Gick ned från 80k till 60k. Ingen napp...
 
Topp