• Välkommen till ett uppdaterat Klocksnack.se

Efter ett digert arbete är nu den största uppdateringen av Klocksnack.se någonsin klar att se dagens ljus.
    Forumet kommer nu bli ännu snabbare, mer lättanvänt och framför allt fyllt med nya funktioner.

Vi har skapat en tråd på diskussionsdelen för feedback och tekniska frågeställningar.

Tack för att ni är med och skapar Skandinaviens bästa klockforum!

/Hook & Leben

Problem med Ebay.

Exxet

Guld
Någon som har haft problem med att verifiera sin identitet hos Ebay, har varit medlem sedan -05 men nu är man inte godkänd längre.

Dom vill att man skickar bilder på sitt körkort men jag får bara till svar att något är fel, men inte vad, efter flera försök känns det som
man har en mailkonversation med en hjärndöd papegoja, typ Polly vill ha socker, någon som har erfarenhet av detta?

Har inte haft något med Ebay att göra själv, så jag hoppas det löser sig.
Men jag har noterat och upplevt att många av dom största företagen har helt värdelös kundservice. Vissa går ju verkligen inte att få tag på/få någon hjälp hos.
Och väldigt ofta är det dom som kräver saker, men när man förser dom med detta så händer det ändå inget och det är omöjligt att få någon respons. Som i ditt fall (hade ett liknande fall själv på annan plattform. Tog 3 veckor sen vipps så var kontot tillbaka igen. Då hade jag försökt få tag på dom varje dag utan någon respons)

Någon som har haft problem med att verifiera sin identitet hos Ebay, har varit medlem sedan -05 men nu är man inte godkänd längre.

Dom vill att man skickar bilder på sitt körkort men jag får bara till svar att något är fel, men inte vad, efter flera försök känns det som
man har en mailkonversation med en hjärndöd papegoja, typ Polly vill ha socker, någon som har erfarenhet av detta?
Hm, har du fått detta via mail eller när du försöker logga in? Jag har inte behövt skicka in någon bild på leg eller liknande för att bekräfta min identitet. Sist jag handlade via eBay var i början av månaden och testade att logga in precis; inga problem.

Hm, har du fått detta via mail eller när du försöker logga in? Jag har inte behövt skicka in någon bild på leg eller liknande för att bekräfta min identitet. Sist jag handlade via eBay var i början av månaden och testade att logga in precis; inga problem.
Logga in är inga problem, det är att jag sålt en grej och förut var bara att logga in på Paypal och godkänna köparens betalning,
nu ska dom ha bilder på bankkontoutdrag och bilder på mitt körkort, pass eller id-handlingar för att få betalt.

Får bara detta till svar: We weren’t able to verify your details. Please review the information below. men inget om vad som är fel.
och nu har köparen ledsnat och vill avbryta allt, tack Ebay.:mad:

Logga in är inga problem, det är att jag sålt en grej och förut var bara att logga in på Paypal och godkänna köparens betalning,
nu ska dom ha bilder på bankkontoutdrag och bilder på mitt körkort, pass eller id-handlingar för att få betalt.

Får bara detta till svar: We weren’t able to verify your details. Please review the information below. men inget om vad som är fel.
Låter som någon typ av scam. Jag skulle aldrig skicka något av ovanstående dokument via e-post.

Låter som någon typ av scam. Jag skulle aldrig skicka något av ovanstående dokument via e-post.
Håller med, men all konversation finns under meddelande på mitt Ebaykonto när jag är inloggad, och jag måste vara inloggad
för att kunna göra dessa saker, inte så att jag har skickat som bifogad fil i mitt epostprogram, riktigt så lättlurad är man inte än i a f.

Det är ganska vanligt att man behöver skicka in kopia på id-handling. På olika spelsajter och Airbnb t ex. Behöver således inte vara en scam. Sedan om man är bekväm med förfarandet är en annan femma. Man har alltid valet att avstå från att använda sajten.

Du får inte möjlighet att använda "micro-transaction" metoden då? Verkar snidigast och inget behöver skickas via nätet.

Ok, tänkte att det kanske var nån scam om de efterfrågade uppgifter via mail, men är det på PayPals hemsida så låter det ju korrekt. Får inte upp nån sån förfrågan på PayPal heller, men har inte sålt nåt på eBay eller tagit emot betalning via PayPal.

Ok, tänkte att det kanske var nån scam om de efterfrågade uppgifter via mail, men är det på PayPals hemsida så låter det ju korrekt. Får inte upp nån sån förfrågan på PayPal heller, men har inte sålt nåt på eBay eller tagit emot betalning via PayPal.
Nej, det är inte Paypal som krånglar, med dem har det funkat friktionsfritt i 17 år, det är Ebay som av någon anledning inte vill ha med PP
att göra längre.

Du får inte möjlighet att använda "micro-transaction" metoden då? Verkar snidigast och inget behöver skickas via nätet.
Det vet jag inte vad det är, bara att när sist jag sålde något på Ebay var det inga problem att få betalt via Paypal, bara att logga in där och godkänna betalningen, klart.

Det vet jag inte vad det är, bara att när sist jag sålde något på Ebay var det inga problem att få betalt via Paypal, bara att logga in där och godkänna betalningen, klart.
Jaha, ja det visar sig att dom inte vill betala via Paypal längre för dom tjänar mer genom att göra det själva. 😒

Tillbaka
Topp