• Välkommen till ett uppdaterat Klocksnack.se

    Efter ett digert arbete är nu den största uppdateringen av Klocksnack.se någonsin klar att se dagens ljus.
    Forumet kommer nu bli ännu snabbare, mer lättanvänt och framför allt fyllt med nya funktioner.

    Vi har skapat en tråd på diskussionsdelen för feedback och tekniska frågeställningar.

    Tack för att ni är med och skapar Skandinaviens bästa klockforum!

    /Hook & Leben

Problem med iPhone (minnet fullt)

donnie

Panerai
Friends Of KS
2-Faktor
Hej!

Jag har fått ett otroligt irriterande problem på min iPhone 6s plus, helt plötsligt får jag en notis om att minnet snart är fullt så jag tittar hur mycket jag har använt och konstaterar att 112GB är använt, helt galet med tanke på att mina appar inkl Spotify & bilder tar upp ca 12GB.
Pratade med Apples support som gav mig rådet att återställa telefonen till fabriksinställningar - sagt och gjort och efter att läst in säkerhetskopian så hade jag nu bara använt 12.9GB perfekt nu läggdags. Vaknar 7 timmar senare fortfarande 12.9GB använt perfekt nu borde det funka som det ska men icke, runt lunch får jag en notis om att lagringsutrymmet nästan är fullt helt plötsligt är 113GB använt.
(Dokument & data är posten som lägger till ca 100GB)
Är det någon som haft liknande problem och kanske sitter på en lösning? (Apple support ska återkomma i ärendet)
image.jpeg

image.jpeg
 
Senast ändrad:

joca

Patek
2-Faktor
Om du går in i "Inställningar -> Allmänt -> Lagring och iCloud-användning -> Hantera lagring" så kan du hur mycket lagring respektive app har utnyttjat..
Blir du klokare av att kolla där? Dvs kan du se någon "bov" där som drar mycket lagring?
 

Josa

Omega
2-Faktor
Vill minnas att det är något med din backup som sparas på telefonen också. Har du en iPad med? För då ligger den där också. Kolla på 99mac.se, forumet där finns mer hjälp.
 

donnie

Panerai
Friends Of KS
2-Faktor
Det märkliga är att det gick från 12.9 (kl.14.30) till 113gb (kl.15.15) på 45 minuter
 

Josa

Omega
2-Faktor
Har du samma backup på någon annan iPad eller dator? iCloud online? Låter som den ligger någonstans och tankas ner igen, synken brukar ske över natten/ lång vilotid för telefonen, det kan kanske förklara fördröjningen?
 

donnie

Panerai
Friends Of KS
2-Faktor
Inte samma backup, de fylldes på mellan ca klockan 14.30-15.15, använder mig inte av iCloud för någon form av backup heller och har inte haft telefonen kopplad till datorn efter att jag nollställt den hyfsat frustrerande :)
 

Utforskaren

Cartier
2-Faktor
Jag hade ett liknande scenario och då var det pga att uppdateringar av Apple laddades ner automatiskt nånstans och jag körde en rätt gammal iOS version. Efter att jag uppdaterade fick jag c 2.5GB mera. Dock handlade ju inte det om 100GB, troligen inte relevant i ditt scenario. Skumt..
 

donnie

Panerai
Friends Of KS
2-Faktor
Jag hade ett liknande scenario och då var det pga att uppdateringar av Apple laddades ner automatiskt nånstans och jag körde en rätt gammal iOS version. Efter att jag uppdaterade fick jag c 2.5GB mera. Dock handlade ju inte det om 100GB, troligen inte relevant i ditt scenario. Skumt..
Jag har den senaste uppdateringen också, det är riktigt skumt
 
Topp