• Välkommen till ett uppdaterat Klocksnack.se

    Efter ett digert arbete är nu den största uppdateringen av Klocksnack.se någonsin klar att se dagens ljus.
    Forumet kommer nu bli ännu snabbare, mer lättanvänt och framför allt fyllt med nya funktioner.

    Vi har skapat en tråd på diskussionsdelen för feedback och tekniska frågeställningar.

    Tack för att ni är med och skapar Skandinaviens bästa klockforum!

    /Hook & Leben

Problem med Orient Chrono

Hej!
Har inte varit superaktiv på forumet, förutom som läsare, så det känns lite girigt att be om hjälp. Jag hoppas dock på experternas goda vilja!
Hursomhelst, problemet jag har är med en JDM Orient solar quartz chrono, en WV0041TX, som jag nyss handlat på bukten. Timsubben vill inte återställa utan bara går och går. Finns det någon fix på detta utan att behöva lämna in den eller skicka tillbaka den? Hittar ingen manual på nätet eller vad verket i den heter. Bjuder på en bild i alla fall!
IMG_20170529_162734.jpg
 
Inte helt hundra men tror att den är för att visa vilken tid på dygnet. Fast isåfall borde den följa minut och timvisarna om man flyttar dom? Verket brukar ju vara nåt Epson eller Seiko.
Kollat här? http://www.orient-watch.com/support/manuals/
Okej, nu får jag bita i skämskudden en stund, du har ju fullkomligt rätt. Den är till för att visa när på dygnet det är. Sökte på modellen på supportsidan men hittade inget, manualen som kom med är ju bara full av konstiga asiatiska tecken så den var inte mycket till hjälp heller. Stort tack till dig för hjälpen dock! Måste lära mig mer helt enkelt, inte bara gå efter utseende.
 

Mforce

Vacheron
2-Faktor
Okej, nu får jag bita i skämskudden en stund, du har ju fullkomligt rätt. Den är till för att visa när på dygnet det är. Sökte på modellen på supportsidan men hittade inget, manualen som kom med är ju bara full av konstiga asiatiska tecken så den var inte mycket till hjälp heller. Stort tack till dig för hjälpen dock! Måste lära mig mer helt enkelt, inte bara gå efter utseende.
Konstiga tecken i manualen betyder bara att du köpt en klocka bara avsedd för Japan. Helt klart premium! :D
Skönt det löste sig och var som det ska.
Klart bästa quartzkronografen från Orient dessutom.
 
Konstiga tecken i manualen betyder bara att du köpt en klocka bara avsedd för Japan. Helt klart premium! :D
Skönt det löste sig och var som det ska.
Klart bästa quartzkronografen från Orient dessutom.
Hehe, ja precis. Jag visste vid köpet att det var en inhemsk modell för Japan. Har inte riktigt ekonomin för en mekanisk chrono än, så tänkte att jag skulle hitta en mindre vanlig istället . Är grymt nöjd med den! Ännu mer nu när jag vet att det inte är något fel på den!
 
Topp