• Välkommen till ett uppdaterat Klocksnack.se

    Efter ett digert arbete är nu den största uppdateringen av Klocksnack.se någonsin klar att se dagens ljus.
    Forumet kommer nu bli ännu snabbare, mer lättanvänt och framför allt fyllt med nya funktioner.

    Vi har skapat en tråd på diskussionsdelen för feedback och tekniska frågeställningar.

    Tack för att ni är med och skapar Skandinaviens bästa klockforum!

    /Hook & Leben

Problem med Seiko 7T32-6J40, timvisare hänger sig.

gb78

Breitling
Hej,

Hoppas jag hamnat rätt? :)

IMG_0069.JPG

Har en gammal Seiko 7T32-6J40 som strular till och från, timvisaren hänger sig vid kl. 12.
Händer inte varje varv och vrider jag visaren motsols med kronan så går den förbi 12 utan större problem.
Upplever även att visaren evt. kan vara lös då den allt hamnar på olika positioner om man försöker att ställa den på t.ex 14.00, då kan minutvisaren hamna på allt mella 13.40 till 14.30. Hoppas ni förstår vad jag menar? :)

Allt annat på klockan funkar kanon utom timvisaren.

Vad kan det va som strular? Går det att laga eller är det lika bra att försöka få tag på ett nytt urverk direkt?
 

yonsson

Kikuchiyo
Moderator
Pledge Member
2-Faktor
Låter ju som att visarna inte sitter som de ska. Plocka loss, sätt dit och testa om de fäster som de ska.
 

rogart-63

Patek
Ska inte säga vad jag tycker om dessa verk. :arghh:. Dom är inte precis service vänliga. Går att skruva i men kräver nästan mikroskop och ett enormt tålamod. Dessutom är dom svåra att få tag . Köp en donator?
Mycket plast delar i dessa. Bla diverse kugghjul. Kanske så att nåt kugghjl har en skada. Vill du ändå testa att skruva har jag nog en del gammalt skrot att plocka reservdelar från.
Sökte verk till en 7T27 nyligen. Såg att det finns ett Hattori eller nåt annat utbytesverk på cousisnuk som är likadant. Fast det inte heter seiko 7T27 . Kanske finns det även till 7T32 som är i samma serie.
Dock kan det säkert vara lösa visare men troligen nåt längre in.
 

Exxet

Rolex
Gäller att hålla tungan rätt i munnen när 16 axlar ska på plats samtidigt under "locket", tror också som rogart att det är nått längre in.
 
Topp