• Välkommen till ett uppdaterat Klocksnack.se

    Efter ett digert arbete är nu den största uppdateringen av Klocksnack.se någonsin klar att se dagens ljus.
    Forumet kommer nu bli ännu snabbare, mer lättanvänt och framför allt fyllt med nya funktioner.

    Vi har skapat en tråd på diskussionsdelen för feedback och tekniska frågeställningar.

    Tack för att ni är med och skapar Skandinaviens bästa klockforum!

    /Hook & Leben

Problem med stållänk till Panerai

Carlhest

Omega
Hej,

Jag köpte en beggad stållänk till min PAM00048 (40mm) från Chrono24. Fick hem den idag och ser att hålen för klockan och end links inte går i ens med varandra (se bilder). Köpte den med vetskapen att detta mycket väl skulle bli fallet, med tanke på modell/år etc.

Finns det någon kunnig som kan ge förslag på hur man löser detta? Behöver man köpa nya end links (AM eller äkta) eller finns det andra tips?

Se bilder nedan.

Tack på förhand!

//Carl
 

Bilagor

  • IMG_3494.jpeg
    IMG_3494.jpeg
    361.9 KB · Visningar: 31
  • IMG_3502.jpeg
    IMG_3502.jpeg
    253.6 KB · Visningar: 32
  • IMG_3500.jpeg
    IMG_3500.jpeg
    172.4 KB · Visningar: 30
  • IMG_3498.jpeg
    IMG_3498.jpeg
    180.9 KB · Visningar: 28

Caravelle33

Vacheron
Hej,

Jag köpte en beggad stållänk till min PAM00048 (40mm) från Chrono24. Fick hem den idag och ser att hålen för klockan och end links inte går i ens med varandra (se bilder). Köpte den med vetskapen att detta mycket väl skulle bli fallet, med tanke på modell/år etc.

Finns det någon kunnig som kan ge förslag på hur man löser detta? Behöver man köpa nya end links (AM eller äkta) eller finns det andra tips?

Se bilder nedan.

Tack på förhand!

//Carl
@mårt
 

mårt

Patek
Paneristi
Pledge Member
2-Faktor
Hej,

Jag köpte en beggad stållänk till min PAM00048 (40mm) från Chrono24. Fick hem den idag och ser att hålen för klockan och end links inte går i ens med varandra (se bilder). Köpte den med vetskapen att detta mycket väl skulle bli fallet, med tanke på modell/år etc.

Finns det någon kunnig som kan ge förslag på hur man löser detta? Behöver man köpa nya end links (AM eller äkta) eller finns det andra tips?

Se bilder nedan.

Tack på förhand!

//Carl
Jag skulle köpa nya end links om jag vore du.

Jag har filat ned ett par end links, och sen lött för att få dem att sätta sig bra. Det blir superbra, men värsta hemmabygget och många timmars fixande.
 

Carlhest

Omega
Jag skulle köpa nya end links om jag vore du.

Jag har filat ned ett par end links, och sen lött för att få dem att sätta sig bra. Det blir superbra, men värsta hemmabygget och många timmars fixande.

Tjena Mårt!

Alright. Hemslöjden på nya stållänken får vänta, så jag inte går och förstör något direkt. Angående end links - vet du vilka jag behöver och var man hittar sådana? Kan ju lika gärna bli så att jag får samma problem med de nya jag köper.
 

mårt

Patek
Paneristi
Pledge Member
2-Faktor
Tjena Mårt!

Alright. Hemslöjden på nya stållänken får vänta, så jag inte går och förstör något direkt. Angående end links - vet du vilka jag behöver och var man hittar sådana? Kan ju lika gärna bli så att jag får samma problem med de nya jag köper.
Nej, jag har tyvärr ingen aning.
 
Topp