• Välkommen till ett uppdaterat Klocksnack.se

    Efter ett digert arbete är nu den största uppdateringen av Klocksnack.se någonsin klar att se dagens ljus.
    Forumet kommer nu bli ännu snabbare, mer lättanvänt och framför allt fyllt med nya funktioner.

    Vi har skapat en tråd på diskussionsdelen för feedback och tekniska frågeställningar.

    Tack för att ni är med och skapar Skandinaviens bästa klockforum!

    /Hook & Leben

PROBLEM

Hej har en Fortis eden roc som jag tyckte skrammlade lite så det blev till att öppna den till min fasa upptäcker jag att rotorn är lös.Märker att skruven är av. Fråga nummer 1 är den högergängad eller vänstergängad. Fråga 2 kan man köra utan rotor och dra upp den manuellt.Fråga 3 någon som har någon ide hur jag skall få ut skruven problemet är när man är 50+ så ser man ju så bra.Hoppas det finns någon som kan ge mig ett svar MVH Per-Åke
 
C

China

Guest
1. Right -Tight, Left - Loose.

2. Det går, men en del automater har ett mindre robust manuellt uppdrag, och då är det inte så lämpligt. I vilket fall så mår klockan bäst med rotorn på plats.

3. Ser du lite sämre, så är nog bästa lösningen att ta en tur till urmakaren.:)
 
1. Right -Tight, Left - Loose.

2. Det går, men en del automater har ett mindre robust manuellt uppdrag, och då är det inte så lämpligt. I vilket fall så mår klockan bäst med rotorn på plats.

3. Ser du lite sämre, så är nog bästa lösningen att ta en tur till urmakaren.:)
Får nog göra det tror du verkligen att man kan få ut en sådenan liten skruv ser den knappt :facepalm:
 
Topp