• Välkommen till ett uppdaterat Klocksnack.se

    Efter ett digert arbete är nu den största uppdateringen av Klocksnack.se någonsin klar att se dagens ljus.
    Forumet kommer nu bli ännu snabbare, mer lättanvänt och framför allt fyllt med nya funktioner.

    Vi har skapat en tråd på diskussionsdelen för feedback och tekniska frågeställningar.

    Tack för att ni är med och skapar Skandinaviens bästa klockforum!

    /Hook & Leben

Projekt - Bygga klocklåda.

Axwell

Omega
Tja! Har under en längre tid varit sugen på att bygga en egen klockbox men varje gång har motivationen stannat av då jag aldrig riktigt har hittat någon bra låda att bygga i, fram tills nu! gick på stan och fick syn på den här lådan på Lagerhaus, fanns 4 olika storlekar och färger men jag körde på den här som var den minsta!

DSC_3824.JPG


DSC_3825.JPG


tog sedan och mätte lådans höjd och bredd och sågade sedan till bitarna nedanför från en gammal träplatta.

DSC_3826.JPG


DSC_3827.JPG


kollade så att det satt tight i lådan.

DSC_3829.JPG


Sedan var lådan rätt djup, så för att klockorna inte skulle vara så långt ner i lådan så klippte jag ut en bottenplatta och 4 små rutor, en för varje fack av ett vanligt ligg-underlag.

DSC_3830.JPG


DSC_3833.JPG


När det sedan kom till kuddarna som klockorna ska vara på så tog jag lite rör isolering jag hittade och satte dubbelt så att klockan skulle sitta bra.

DSC_3834.JPG


DSC_3835.JPG


För att sen slippa "industri-looken" med massa isolering, gammal träskiva och liggunderlag så hittade jag en gammal pokerduk, så tog tyget därifrån och klippte till det till kuddarna samt "krysset" och limmade sedan ihop tyget med bitarna under press och lät det sedan stå över natten.

DSC_3836.JPG


DSC_3837.JPG


resultatet dagen efter:

DSC_3838.JPG


Efter det började slutmonteringen.

DSC_3840.JPG


... och här har ni resultatet! Rainer släng dig i väggen! ;)

DSC_3842.JPG


DSC_3843.JPG


Och för att få till den sista nörd-saken med den här lådan så limmade jag fast en spegel i locket så att man skulle kunna få en sista look på handleden så att allt sitter bra innan man drar iväg på dagens äventyr!

DSC_3849.JPG


Så, det var allt jag hade att bjuda på! men vad kostade då denna låda? Ja, förutom någon timmes jobb så kostade lådan 80 spänn och spegeln for jag till ett glasmästeri och bad dem skära ut enligt mått som kostade 50kr, så den totala summan för det här projektet slutade på hela 130kr, allt annat hittade jag hemma hos mor och far i deras garage! :D

Tack för mig!

// Axwell
 
Topp