• Välkommen till ett uppdaterat Klocksnack.se

    Efter ett digert arbete är nu den största uppdateringen av Klocksnack.se någonsin klar att se dagens ljus.
    Forumet kommer nu bli ännu snabbare, mer lättanvänt och framför allt fyllt med nya funktioner.

    Vi har skapat en tråd på diskussionsdelen för feedback och tekniska frågeställningar.

    Tack för att ni är med och skapar Skandinaviens bästa klockforum!

    /Hook & Leben

Nero’s Projekt Tråd

BoZ80

Rolex
2-Faktor
Idag ringde urmakaren och sa att den var klar! Det vart så jädra bra och glaset vart pricken över i! Nu är jag nöjd ett tag tills det är dags för verkbyte efter sommaren :)
3DEAACE0-ADEA-4E7E-86F7-00FC211AA37B.jpeg

F851DF52-9A96-43C5-9CAA-F66D55A37BB8.jpeg

Klockrent! ;) :)
 

Pieces

Omega
Riktigt snyggt.
Finns det andra ställen än AD att köpa Turtletavlan på som går snabbare än 2 månader? :)
Ping @Tampa_blord som också hade bytt
 
Senast ändrad:

Tampa_blord

Panerai
Riktigt snyggt.
Finns det andra ställen än AD att köpa Turtletavlan på som går snabbare än 2 månader? :)
Ping @Tampa_blord som också hade bytt

Inte vad jag vet... Jag plockade tavlan från min SRPC49. Men jag skulle nog hålla ögonen på Watch Parts Plaza, dom brukar sälja en del ovanliga orginaldelar. Men det gäller att vara snabb om det dyker upp något man vill ha
 

Marlow

Omega
Snyggt! Tänkte oxå ge mig på att försöka modda min skx får se hur det går har aldrig gjort de förut men kollat lite youtube videos verkar inte allt för komplicerat..
 

Nero13

Panerai
Det gick ju bra för dig! Några tips? :)
Jag googlade först på olika stilar och mods som andra har gjort. Sen ör det bara att leta delar. När allt är hemma så började jag söka steg för steg efter videos. Tex hur tar man bort kronan och verk. Sen hur tar man bort visare och tavla ja du förstår. Kolla innan en gång bara för att se vad för verktyg du behöver. Sen när allt är klart så lämnar du in klockan för glasbyte och trycktest kostade mig 100kr på klockmaster i Linköping borde vara däromkring hos de andra också. Har du frågor får du jätte gärna dra iväg ett PM :)
 

NickG

Cartier
Jag googlade först på olika stilar och mods som andra har gjort. Sen ör det bara att leta delar. När allt är hemma så började jag söka steg för steg efter videos. Tex hur tar man bort kronan och verk. Sen hur tar man bort visare och tavla ja du förstår. Kolla innan en gång bara för att se vad för verktyg du behöver. Sen när allt är klart så lämnar du in klockan för glasbyte och trycktest kostade mig 100kr på klockmaster i Linköping borde vara däromkring hos de andra också. Har du frågor får du jätte gärna dra iväg ett PM :)
Kostade det endast 100kr för glasbyte? sitter på en skx och en orient mako som jag funderat att byta till safirglas på, låter ju aom en väldigt överkomlig summa
 

Nero13

Panerai
Kostade det endast 100kr för glasbyte? sitter på en skx och en orient mako som jag funderat att byta till safirglas på, låter ju aom en väldigt överkomlig summa
Yes det var vad dom tog. Vet inte om det är ett stammis pris eller inte. Ska väl tillägga att jag haft ett 10 tal klockor inne där tidigare :)
 

Nero13

Panerai
Då var det dags igen!!
Fick tillbaka suget att bygga något nytt i vinter så jag tänkte att jag fyller på här i denna gamla tråd och döper om den lite.

Det ”tråkiga” är att det kommer bli en SKX igen som bas då det finns mycket delar som passar från andra klockor. Det jag vill är att använda så mycket Seiko delar som möjligt behöver dok inte vara SKX orginal men ja ni förstår lite som med Tuna modd. Lite eftermarknads delar kommer det att bli men den skall fortfarande gå att känna igen som en Seiko.

Då börjar vi!
Först så var det dags att hitta ett objekt. Denna gång så blir det inte lika stor modd och har inte riktigt samma budget då mycket annat är på gång men ska försöka hitta så mycket jag kan begagnat för att hålla kostnaden nere någorlunda och förhoppningsvis få till något snyggt samtidigt (Har ni något som ligger och skräpar i gömmorna så hör av er!)

Köpte en skx boett med krona i fint skick ifrån en kille på FB och den landade i brevlådan igår.
A326E334-6992-4C1C-AA9E-E7D53757BE33.jpeg

Letade lite bland alla delar man samlat på sig
och hittade små delar jag hade kvar ifrån förra modden och de får duga för denna sålänge om inget annat dyker upp. Glas, bezel, fatbars och dal1bp = check!
88FA59C2-034B-4AF3-863F-EAC8EE4F227E.jpeg

Det var allt för denna gång, nu ska jag leta lite inspiration on the world wide web och se vad man hittar för kul :) Tevlig helg kära KS!
 

rogart-63

Patek
Då var det dags igen!!
Fick tillbaka suget att bygga något nytt i vinter så jag tänkte att jag fyller på här i denna gamla tråd och döper om den lite.

Det ”tråkiga” är att det kommer bli en SKX igen som bas då det finns mycket delar som passar från andra klockor. Det jag vill är att använda så mycket Seiko delar som möjligt behöver dok inte vara SKX orginal men ja ni förstår lite som med Tuna modd. Lite eftermarknads delar kommer det att bli men den skall fortfarande gå att känna igen som en Seiko.

Då börjar vi!
Först så var det dags att hitta ett objekt. Denna gång så blir det inte lika stor modd och har inte riktigt samma budget då mycket annat är på gång men ska försöka hitta så mycket jag kan begagnat för att hålla kostnaden nere någorlunda och förhoppningsvis få till något snyggt samtidigt (Har ni något som ligger och skräpar i gömmorna så hör av er!)

Köpte en skx boett med krona i fint skick ifrån en kille på FB och den landade i brevlådan igår.
A326E334-6992-4C1C-AA9E-E7D53757BE33.jpeg

Letade lite bland alla delar man samlat på sig
och hittade små delar jag hade kvar ifrån förra modden och de får duga för denna sålänge om inget annat dyker upp. Glas, bezel, fatbars och dal1bp = check!
88FA59C2-034B-4AF3-863F-EAC8EE4F227E.jpeg

Det var allt för denna gång, nu ska jag leta lite inspiration on the world wide web och se vad man hittar för kul :) Tevlig helg kära KS!
Har SKX visare jag kan donera om du tänkt ha såna. Annars är det nog som med tomten på juldagen. Tomt i säcken.
 
Topp