• Välkommen till ett uppdaterat Klocksnack.se

    Efter ett digert arbete är nu den största uppdateringen av Klocksnack.se någonsin klar att se dagens ljus.
    Forumet kommer nu bli ännu snabbare, mer lättanvänt och framför allt fyllt med nya funktioner.

    Vi har skapat en tråd på diskussionsdelen för feedback och tekniska frågeställningar.

    Tack för att ni är med och skapar Skandinaviens bästa klockforum!

    /Hook & Leben

Provåka en Ingy...

Joakim Svensson

Rolex
2-Faktor
Går i tankar att skaffa mig en Ingy 3227-01 (alt. 3228 om den ens går att hitta?)
Det som håller mig tillbaka är att det känns som en klocka man måste klämma lite på innan man slår till, och eftersom den inte säljs hos AD längre så kan det bli värre med det!

Så.. det finns ingen i Smålandsområdet som sitter på en Ingy och är sugen på en kaffe?^^

Kastar in en stulen bild bara för att!
stz5NPw.jpg
 

Flat-Eric

Stålklockans beskyddare
2-Faktor
Hade en och sålde, för tung och tjock. Gick inte att få den att sitta skönt

Uppföljaren 3239 är mkt bättre!
 

JesperO

Rolex
helt rätt att du skall testa, den kan ju sitta fint på dig och då är det bara att gratulera.
Hoppas du hittar någon frände som är sugen på lite kaffe :)
 

Bolio

Panerai
Har du inte problem sedan tidigare med att de är tunga samt lite tjocka tror jag du kommer undan med att slippa testa den för den är ju så jä.. snygg. Att du skulle på nått sätt bli missnöjd med den på armen ser jag som minimal. Så köp fixa fram all info om den och gör en egen paket öppnings tråd med massor av text och bilder, jag ser fram emot att läsa och syna din kommande tråd.
 

pnt

Rolex
2-Faktor
3239 är förbaskat fin och ligger högt upp på inköpslistan. Mycket bättre storlek än föregångaren.
 

Ryttaren

Rolex
Den är grym, saknar min. Satt bra trots smala handleder. Men föredrar ändå lite mindre ur, så den fick lämna.

Bidrar med en gammal bild. Tavlan är underbar!

image.jpg
 

Marckus

Panerai
Har en 3227-01, är sugen på kaffe, men bor inte i Småland. Fantastisk helhetskänsla, ovanligt intressant och djup tavla och ett grymt verk. Nackdelen är begränsade justeringsmöjligheter på länken och eftersom klockan är "rätt tung" är det bra om man kan få till det med sina handleder så det inte blir för obekvämt.
Köp den
 

Marckus

Panerai
Ville bara understryka hur fel det är med rent läder på en ingenieur. T o m dassigare än att bära day date på nato.
 

Marckus

Panerai
Den andra och sista är vidriga, skitkonstig kombo. Funktionsmässigt är 3227 en av de sämsta klockorna att ha på läder som mjuknar, och utseendemässigt är det i mina ögon helt fel. Om du i framtiden skaffar en 3227 kommer du inse att läder är lökigt och dumt om du har en länk
 

4cie

Rolex
2-Faktor
Den andra och sista är vidriga, skitkonstig kombo. Funktionsmässigt är 3227 en av de sämsta klockorna att ha på läder som mjuknar, och utseendemässigt är det i mina ögon helt fel. Om du i framtiden skaffar en 3227 kommer du inse att läder är lökigt och dumt om du har en länk


Jag är mer av en länk-kille, är inte mycket för läder. Skulle aldrig bära en stål-inge på läder.
Anledningen till att jag nämnde det över huvud taget var för att poängtera hur topptung klockan är. :)
 

Joakim Svensson

Rolex
2-Faktor
Har en 3227-01, är sugen på kaffe, men bor inte i Småland. Fantastisk helhetskänsla, ovanligt intressant och djup tavla och ett grymt verk. Nackdelen är begränsade justeringsmöjligheter på länken och eftersom klockan är "rätt tung" är det bra om man kan få till det med sina handleder så det inte blir för obekvämt.
Köp den


Var bor du då?^^
Hur grova handleder har du? Själv har jag 18.5~ och ganska liten "knöl".
 
Topp