• Välkommen till ett uppdaterat Klocksnack.se

    Efter ett digert arbete är nu den största uppdateringen av Klocksnack.se någonsin klar att se dagens ljus.
    Forumet kommer nu bli ännu snabbare, mer lättanvänt och framför allt fyllt med nya funktioner.

    Vi har skapat en tråd på diskussionsdelen för feedback och tekniska frågeställningar.

    Tack för att ni är med och skapar Skandinaviens bästa klockforum!

    /Hook & Leben

Prova på en Linde Werdelin

Omen

Heja Eslöv!
2-Faktor
Intressant försäljningstaktik, kul och se om någon annan aktör tar efter.
Vad klockan beträffar så måste det vara lite jobbigt med renhållningen med alla skrymslen och håligheter.
Men ett kul upplägg.....
 

Andy7750

Audemars
2-Faktor
Andy7750 Hur funkade det nu såhär i efterhand tycker du? Är båda parter nöjda och hur funkade det med frakt och paketering?


Kan inget annat än vara nöjd, håller faktiskt på just nu att mejla en på LW som berättat att klockan kommit fram välbehållen och undrar hur jag tyckt det fungerat och om allt varit till belåtenhet. Fick klockan både lämnad och hämtad vid dörren så min insats har varit rätt minimal. Skickar tillbaks klockan i samma paket som du får den i så gäller att vara försiktig vid uppackning.

/Andy7750
 
  • Like
Reactions: Wii

Mkarlsson

Panerai
2-Faktor
Kan inget annat än vara nöjd, håller faktiskt på just nu att mejla en på LW som berättat att klockan kommit fram välbehållen och undrar hur jag tyckt det fungerat och om allt varit till belåtenhet. Fick klockan både lämnad och hämtad vid dörren så min insats har varit rätt minimal. Skickar tillbaks klockan i samma paket som du får den i så gäller att vara försiktig vid uppackning.

/Andy7750

Låter ju onekligen som ett grymt alternativ till de som inte har AD runt hörnet.
Min skeptisism är näst intill helt borta nu när man hör hur bra de sköter det hela.
Tack för du delar med dig.

Skulle vara kul om någon fler gör det och har i åtanke att skriva en schysst recension med några dagars intryck.
 

Bottega

Cartier
Hur var kvaliteten på uret? Har ju läst lite om Linde och deras ur och verk, väldigt intressant! Trots allt dansk design runt det hela, får ett väldigt danskt intryck när jag såg den röda som postades lite längre upp! Snygg! Eloge till Linde för en sådan insats, inte alla som har chansen att kunna ta sig iväg och klämma hos en AD.
 

falten

Cartier
Jävligt fin klocka, det enda som jag kan tycka blir irriterande är att bandet är så brett vid anslutning till boetten. Skulle gärna smalna av den 4mm
 

Andy7750

Audemars
2-Faktor
Hur var kvaliteten på uret? Har ju läst lite om Linde och deras ur och verk, väldigt intressant! Trots allt dansk design runt det hela, får ett väldigt danskt intryck när jag såg den röda som postades lite längre upp! Snygg! Eloge till Linde för en sådan insats, inte alla som har chansen att kunna ta sig iväg och klämma hos en AD.

Kan inte påstå att jag har så stor erfarenhet av klockor i den prisklassen som klockan ligger i men upplever kvaliteten som riktigt hög. Tror att om man är insatt i mekanisk bearbetning av stål så måste detta vara en våt dröm, krävs nog X antal moment för att få fram den boetten, säkert i ngn fräsig maskin, men ändå jag är imponerad :)

/Andy7750
 

Andy7750

Audemars
2-Faktor
Jävligt fin klocka, det enda som jag kan tycka blir irriterande är att bandet är så brett vid anslutning till boetten. Skulle gärna smalna av den 4mm

Självklart en smaksak men var faktiskt en av de saker som jag tyckte riktigt mycket om, upplevde inte det alls som för brett utan var riktigt harmoniskt med övriga klocka.

/Andy7750
 

Andy7750

Audemars
2-Faktor
Upptäckte nu att det finns ett liten risk med hela den här grejen och det är att depositionen tas och ges tillbaks i samma valuta, dvs CHF. Så det är du som står för riskerna med valutarörelserna, kan ju bli att du får tillbaks lite mer också, inte så i mitt fall dock, blev några hundringar fattigare.

/Andy7750
 

par

Patek
2-Faktor
Upptäckte nu att det finns ett liten risk med hela den här grejen och det är att depositionen tas och ges tillbaks i samma valuta, dvs CHF. Så det är du som står för riskerna med valutarörelserna, kan ju bli att du får tillbaks lite mer också, inte så i mitt fall dock, blev några hundringar fattigare.

/Andy7750

Vet inte om det är eytterligare ett problem men även kortleverantören brukar ju ta ut någon liten procent vid köp av annan valuta om jag minns rätt?
 

yonsson

Kikuchiyo
Moderator
Pledge Member
2-Faktor
Så de tar vid när ETA höjer priserna.
Många tillverkare som har moddade ETA eller liknande har andra som utvecklar urverken åt dem. Det gäller Hublot och det gäller med största sannolikhet även LW. Concepto är ju en manufaktur som gör detta. Vilken bas de använder, alltså om det är exempelvis ETA eller Sellita känns ganska oviktigt i sammanhanget, det viktiga är ju resultatet.
 

Torsten

Vacheron
2-Faktor
Många tillverkare som har moddade ETA eller liknande har andra som utvecklar urverken åt dem. Det gäller Hublot och det gäller med största sannolikhet även LW. Concepto är ju en manufaktur som gör detta. Vilken bas de använder, alltså om det är exempelvis ETA eller Sellita känns ganska oviktigt i sammanhanget, det viktiga är ju resultatet.
Passar på att skjuta in att Hublot tar en del från Zenith (som ingår i LVHM-koncernen) som moddas och får ett Hublot-namn.
 

Aquaracer2

Ingamay
2-Faktor
Många tillverkare som har moddade ETA eller liknande har andra som utvecklar urverken åt dem. Det gäller Hublot och det gäller med största sannolikhet även LW. Concepto är ju en manufaktur som gör detta. Vilken bas de använder, alltså om det är exempelvis ETA eller Sellita känns ganska oviktigt i sammanhanget, det viktiga är ju resultatet.

Jo, jag hade inte lika stor koll på det 2013 Jönsson :D
 
Topp