• Välkommen till ett uppdaterat Klocksnack.se

    Efter ett digert arbete är nu den största uppdateringen av Klocksnack.se någonsin klar att se dagens ljus.
    Forumet kommer nu bli ännu snabbare, mer lättanvänt och framför allt fyllt med nya funktioner.

    Vi har skapat en tråd på diskussionsdelen för feedback och tekniska frågeställningar.

    Tack för att ni är med och skapar Skandinaviens bästa klockforum!

    /Hook & Leben

Provade nya Milgauss med blå tavla...

Kejsaren

Audemars
2-Faktor
Fattar inte alls meningen med att sätta ett grönt glas över en blå tavla med en orange visare men det är ju kul att de gjort en klocka för färgblinda som vistas i starka magnetfält. ;)

skulle jag befinna mig i starka magnetfält skulle den således passa mig.

Jag tycker den ser trevlig ut, men tror att man måste se den IRL för att avgöra slutligt. Explorern som ligger bredvid ser däremot väldigt trevlig!
 

Anfield

Panerai
Är i en period där jag går från endast svart svart svart ! Till att jag vill ha färg på tavlorna ! Så den får tummen upp av mig !
 

Karatekid

Vacheron
2-Faktor
Färgblind som man är märker jag inte ens skillnad på glaset men det låter ju minst sagt märkligt. Håller med om att det är väldigt fult med helpolerad boett.
 

Rock_N_Ron

Audemars
2-Faktor
Som sagt; det ser j-ligt grön ut för att vara blå...
Jag säger "Nja", men kanske IRL.

Omen; kan inte du bara slänga in en bild på din vita Milgauss bara för att få en bild på en riktigt snygg Milgauss i tråden...:D
 

corbendallasx

Friends of KS
Tycker den är snygg (trodde ni aldrig jag skulle säga om en rolex va! ;) ) men (nu kommer det) blixtsekundvisaren förstör allt på den där klockan, för mycket barnleksak som skär sig mot klockan i övrigt. En rejäl designmiss enligt mig (men visst en eloge för att faktiskt försöka göra något som är annorlunda).
Tycker exakt likadant. Blixtvisaren är kul, men knappast snygg och tyvärr förstör den en annars rätt najs klocka.
Förstår synpunkterna på det gröna glaset. Det blir väldigt spretigt med alla färger. Kan inte riktigt bestämma mig. Den är kul snarare än snygg. Synd bara för den hade nog kunnat bli riktigt snygg med en vettigare visare och utan grönt glas...

Hade hellre skaffat en blå Omega At varje dag i veckan...
 
Jag är nästan omåttligt förtjust i Milgauss så denna verkar klart lovande, måste dock se den live först.
(Också sannolikt att jag stannar på två ex och kanske köper en extra tavla :))
 

Ryttaren

Rolex
Jag gillar den, men måste nog se live för att bedöma det gröna glaset....och lite borstat hade inte skadat. Tavlan däremot är grym!
 

Omen

Heja Eslöv!
2-Faktor
Som sagt; det ser j-ligt grön ut för att vara blå...
Jag säger "Nja", men kanske IRL.

Omen; kan inte du bara slänga in en bild på din vita Milgauss bara för att få en bild på en riktigt snygg Milgauss i tråden...:D

Enligt önskemål.=)

2014-03-30 12.31.58.jpg
 

acce1999

Patek
2-Faktor
Blått, grönt, orange... sjuk kombo. Men jag gillar det... på något underligt vis... Kanske mest för att färgkombinationen känns så oanvändbar... Passar inte till något, så därför kommer man undan med det. Skulle gott kunna tänka mig att prova på.

Om fyrtio år är den eftersökt som tusan. Eller inte. Och om fyrtio år har jag helt troligt sämre tider på milen... men det är ju ingen kronograf ändå... :D
 

bartoldous

Cartier
Blå, grön och orange funkar inte för mig.Synd,tavlan ser fin ut och utan det gröna glaset skulle den kanske "rocka".
 

Sond

Patek
Omöjligt att se på dess bilder tycker jag. Djäkligt synd att med blixtvisaren tycker jag. Sedan en liten fråga. Det gröna glaset? Why? Jag gillar det men undrar över marknadsförarnas berättelse...
 
Topp