• Välkommen till ett uppdaterat Klocksnack.se

    Efter ett digert arbete är nu den största uppdateringen av Klocksnack.se någonsin klar att se dagens ljus.
    Forumet kommer nu bli ännu snabbare, mer lättanvänt och framför allt fyllt med nya funktioner.

    Vi har skapat en tråd på diskussionsdelen för feedback och tekniska frågeställningar.

    Tack för att ni är med och skapar Skandinaviens bästa klockforum!

    /Hook & Leben

Provar en Oyster perpetual och..

isobaric

Breitling
tycker väldigt mycket om modellen. Nu fanns bara en plommonfärgad urtavla inne, hade tänkt en blå med siffror för 3, 6 och 9. Vad tycker ni förresten om den plommonfärgade? Too much..

Tänk att formatet 36mm kan kännas såå rätt.
 

Bilagor

  • image.jpg
    image.jpg
    229.4 KB · Visningar: 740
1. Skriv korrekt meningsuppbyggad.
2. Skriv korrekt.
3. Vart vill du komma?
4. Tavlan är snygg.
5. Det heter STORLEK, inte FORMAT...
 

Dykarsjuk

Omega
Den är snygg men om du var ute efter en blå med siffror ifrån början så hade jag nog letat vidare om jag var du. Är det inte så att du vill ha en blå med stavindex innerst inne?;)
 

Strindberg

Patek
2-Faktor
1. Skriv korrekt meningsuppbyggad.
2. Skriv korrekt.
3. Vart vill du komma?
4. Tavlan är snygg.
5. Det heter STORLEK, inte FORMAT...

Kolla här får du lära dig lite om hur man är ett asshole genom att klanka ned på någons skriftspråk:

1: Jag antar att du glömde "med", eller vill du att han ska upprepa "korrekt meningsbyggnad" ett antal gånger?

3: Menar du rent konkret åt vilket håll han vill komma, så att ett rimligt svar vore västerut? Annars är "var" korrekt ord.

5: Format definierar storlek och form. Eftersom han beskrivit formen på klockan med hjälp av en bild, så är det fullt rimligt att formatet beskrivs lite kompletterande med ett mått.


Tyckte du det här var så himla trevligt? Man kan alltid hitta fel i skrift, oavsett vem som skrivit.
 

CLT

Rolex
Kolla här får du lära dig lite om hur man är ett asshole genom att klanka ned på någons skriftspråk:

1: Jag antar att du glömde "med", eller vill du att han ska upprepa "korrekt meningsbyggnad" ett antal gånger?

3: Menar du rent konkret åt vilket håll han vill komma, så att ett rimligt svar vore västerut? Annars är "var" korrekt ord.

5: Format definierar storlek och form. Eftersom han beskrivit formen på klockan med hjälp av en bild, så är det fullt rimligt att formatet beskrivs lite kompletterande med ett mått.


Tyckte du det här var så himla trevligt? Man kan alltid hitta fel i skrift, oavsett vem som skrivit.
Håller helt med!

Och nu tror jag kanske inte att TS har skrivsvårigheter. Men ska en medlem med det behöva bli rättad med fem punkter?

Andas, så börjar vi om.
 
tycker väldigt mycket om modellen. Nu fanns bara en plommonfärgad urtavla inne, hade tänkt en blå med siffror för 3, 6 och 9. Vad tycker ni förresten om den plommonfärgade? Too much..

Tänk att formatet 36mm kan kännas såå rätt.
Håller med dig om formatet, 36mm är riktigt nice!
I övrigt så är tavelfärgen snygg, men frågan är hur fort man tröttnar?
Stavindex är lite coolare än 3 6 9, så jag säger kör på stålgrå med stavindex! :)
 

carlanton

Audemars
Är det inte så att Oyster Perpetual 36 mm bara finns med tavla i lila, silver och guld och Oyster Perpetual med blå tavla bara finns i 34 mm-versionen?
 

Fabian

Patek
2-Faktor
tycker väldigt mycket om modellen. Nu fanns bara en plommonfärgad urtavla inne, hade tänkt en blå med siffror för 3, 6 och 9. Vad tycker ni förresten om den plommonfärgade? Too much..

Tänk att formatet 36mm kan kännas såå rätt.


storleken är perfekt, ett kul val bland alla stora moderna ur. Dock är jag tveksam till dubbel-index 3-6-9 och den röda plommonfärgen... skulle däremot vara kul att pröva dem (alla färgerna) i verkligheten.
 

isobaric

Breitling
Blå tavla finns i 36 mm-version men då med siffror i kombination med stavindex. Som någon lät påskina är jag kanske mest intresserad av enbart stavindex. Plommonfärgen är spännande.
 
Jag har testat bägge och tyckte den blå var helt fantastiskt fin! Jag hade kört på den.

Och hörru Echo, hört att jobbar ett gäng arroganta jävlar på Nymans, testa att söka jobb där när du är klar.

Du är rolig du, jag antar med att du aldrig varit inne och talat en längre stund med någon på Nymans.



Det verkar som att många tog mer illa upp än jag menade, och jag ber om ursäkt för det.
Sketen dag, det gick ut här.

Tagga ner en aning.
 
Topp