• Välkommen till ett uppdaterat Klocksnack.se

Efter ett digert arbete är nu den största uppdateringen av Klocksnack.se någonsin klar att se dagens ljus.
    Forumet kommer nu bli ännu snabbare, mer lättanvänt och framför allt fyllt med nya funktioner.

Vi har skapat en tråd på diskussionsdelen för feedback och tekniska frågeställningar.

Tack för att ni är med och skapar Skandinaviens bästa klockforum!

/Hook & Leben

Provar här efter tips! Hjälp sökes !

KRICAR

Silver
Pledge Member
Fick tipset att prova i vintage avdelning efter er expertis!! ;)
Fick dessa klockor av min sambos mosters gubbe , typ ingen funkar. Någon som vet nått om dom? Om någon är värd å kosta på? Det är för att behållas själv.
Tusen tack i förhand!
Mvh Kristofer
IMG_20180301_213105.jpg
IMG_20180301_213101.jpg
IMG_20180301_213055.jpg
IMG_20180301_213049.jpg
IMG_20180301_213038.jpg

Lemanian tycker jag ser värd ut att fixa, och Perfectan ser ju lite trevlig ut. Även några andra som säkert kan vara lite charmiga att fixa till IMO.

EDIT: Ok, Perfectan kanske inte var så kul ändå :(

Tja, Örnen var inte heller så dum och så finns där ju också en Edox! Den där med zonstavlan och en Timex...Atlantic...
Inga riktiga dyrgripar alls vad jag ser men jättetrevliga om man vill fixa dem.
Varför har inte jag sådana släktingar?

Tja, Örnen var inte heller så dum och så finns där ju också en Edox! Den där med zonstavlan och en Timex...Atlantic...
Inga riktiga dyrgripar alls vad jag ser men jättetrevliga om man vill fixa dem.
Varför har inte jag sådana släktingar?
Helt underbar gubbe. Fick dessa och några mer "skräpur" som ej är med på bild. För att han visste om mitt intresse och ringde mej idag efter jobbet och undra om jag ville ha lådan :) givetvis sa jag :D

Känner ni nån man skulle kunna skicka lemanian till och kolla på vad som skulle behövas för å få den funktionell igen? :) Mvh

Citizen Crystronic var ju rätt ball med. Kanske värt att fixa nytt glas på ebay om den kickar igång med nytt batteri.

Helt underbar gubbe. Fick dessa och några mer "skräpur" som ej är med på bild. För att han visste om mitt intresse och ringde mej idag efter jobbet och undra om jag ville ha lådan :) givetvis sa jag :D

Snäll gubbe och trevliga klockor. Vill också ha en sån i släkten. Tänk att få sitta och surra klockor med en sån gubbe. Över en öl eller 3
Välkommen ner i vintageträsket. Finns tyvärr ingen känd dörr ut från detta ställe. Så man blir kvar i vintage.
Står det TROPIC på baksidan av de svarta bandet så ska du ta hand om det. Mycket trevligt band och värt ett par hundralappar.

Tycker Lemania, Edox, Revue och Seiko var fina! Släng gärna upp en närbild på Edoxen, och mått om du kan mäta. Även en närbild på Seikon och en bild på baksidan där man kan se texten och siffrorna tydligt.

Snäll gubbe och trevliga klockor. Vill också ha en sån i släkten. Tänk att få sitta och surra klockor med en sån gubbe. Över en öl eller 3
Välkommen ner i vintageträsket. Finns tyvärr ingen känd dörr ut från detta ställe. Så man blir kvar i vintage.
Står det TROPIC på baksidan av de svarta bandet så ska du ta hand om det. Mycket trevligt band och värt ett par hundralappar.
Det roliga är att han har absolut noll intresse av klockor , han har ärvt dom efter sin far. Hehe
IMG_20180302_091308.jpg
IMG_20180302_091149.jpg

Tillbaka
Topp