Follow along with the video below to see how to install our site as a web app on your home screen.
Notera: This feature may not be available in some browsers.
Välkommen till ett uppdaterat Klocksnack.se
Efter ett digert arbete är nu den största uppdateringen av Klocksnack.se någonsin klar att se dagens ljus.
Forumet kommer nu bli ännu snabbare, mer lättanvänt och framför allt fyllt med nya funktioner.
Vi har skapat en tråd på diskussionsdelen för feedback och tekniska frågeställningar.
Tack för att ni är med och skapar Skandinaviens bästa klockforum!
/Hook & Leben
Helt underbar gubbe. Fick dessa och några mer "skräpur" som ej är med på bild. För att han visste om mitt intresse och ringde mej idag efter jobbet och undra om jag ville ha lådan givetvis sa jagTja, Örnen var inte heller så dum och så finns där ju också en Edox! Den där med zonstavlan och en Timex...Atlantic...
Inga riktiga dyrgripar alls vad jag ser men jättetrevliga om man vill fixa dem.
Varför har inte jag sådana släktingar?
Lagenda står det på den med zon btw.
Eller lagonda kanske haha
Lagonda kanske? Håller med om att fixa till Lemanian. Putsa glas, rengöra boett och en service på verk om den legat länge, funkar den?Lagenda står det på den med zon btw.
Tyvärr snurrar bara kronan perfectan , lagondan , edoxn , örnen vrids upp lätt och grov kollar tid avikelse inattLagonda kanske? Håller med om att fixa till Lemanian. Putsa glas, rengöra boett och en service på verk om den legat länge, funkar den?
Farfars lär kunna fixa den.Känner ni nån man skulle kunna skicka lemanian till och kolla på vad som skulle behövas för å få den funktionell igen? Mvh
Helt underbar gubbe. Fick dessa och några mer "skräpur" som ej är med på bild. För att han visste om mitt intresse och ringde mej idag efter jobbet och undra om jag ville ha lådan givetvis sa jag
Det roliga är att han har absolut noll intresse av klockor , han har ärvt dom efter sin far. HeheSnäll gubbe och trevliga klockor. Vill också ha en sån i släkten. Tänk att få sitta och surra klockor med en sån gubbe. Över en öl eller 3
Välkommen ner i vintageträsket. Finns tyvärr ingen känd dörr ut från detta ställe. Så man blir kvar i vintage.
Står det TROPIC på baksidan av de svarta bandet så ska du ta hand om det. Mycket trevligt band och värt ett par hundralappar.
Tyvärr så är glasen väldigt repiga.. men edoxen verkar ticka på braTycker Lemania, Edox, Revue och Seiko var fina! Släng gärna upp en närbild på Edoxen, och mått om du kan mäta. Även en närbild på Seikon och en bild på baksidan där man kan se texten och siffrorna tydligt.
Seikon är från 1980 och har ett bra, men inte fantastiskt spännande urverk. Den förtjänar ett nytt glas och batteribyte, tycker jag!Tyvärr så är glasen väldigt repiga.. men edoxen verkar ticka på bra
Jodå. Gör rent det där bandet och du får säkert några hundralappar för det.Är det inte lite pengar i ett tropic?
Några hundra är väl ett begagnat Tropic Sport värt? Dock är väl Tropic Star mer eftertraktade och oanvända sånna går väl för en tusenlapp?Är det inte lite pengar i ett tropic?
Skulle säga turordningen dyrast till billigast, alla är dock väldigt trevliga.Några hundra är väl ett begagnat Tropic Sport värt? Dock är väl Tropic Star mer eftertraktade och oanvända sånna går väl för en tusenlapp?
Ah, du har ju rätt. Tänkte ju helt fel och blandade ihop våffeloriginalet med Star.Skulle säga turordningen dyrast till billigast, alla är dock väldigt trevliga.
1. Våfflat tropic original
2. Tropic sport
3. Tropic star
Vart hamnar ett sk Basket weave? hm, kanske samma som waffleSkulle säga turordningen dyrast till billigast, alla är dock väldigt trevliga.
1. Våfflat tropic original
2. Tropic sport
3. Tropic star
Har du en bild?Vart hamnar ett sk Basket weave? hm, kanske samma som waffle