• Välkommen till ett uppdaterat Klocksnack.se

    Efter ett digert arbete är nu den största uppdateringen av Klocksnack.se någonsin klar att se dagens ljus.
    Forumet kommer nu bli ännu snabbare, mer lättanvänt och framför allt fyllt med nya funktioner.

    Vi har skapat en tråd på diskussionsdelen för feedback och tekniska frågeställningar.

    Tack för att ni är med och skapar Skandinaviens bästa klockforum!

    /Hook & Leben

Prutmån på Rolex hos AD

FreakyLeo

Patek
2-Faktor
Går och suktar efter en Rolle, min första.

Jag hade eventuellt tänkt att köpa en på semestern (Kanarieöarna/Tyskland) i höst hos någon AD och undrar vilka stålrollar det finns bättre prutmarginal på? Vad jag förstått är det svårt att pruta på en Sub t.ex. De modellerna jag främst snöat in på är de enklaste Oysterperpetual 114200/114234 34mm och 116000 36mm. Helst av allt skulle jag nog vilja ha den gamla Air-King:en 34mm, men den slutade ju tillverkas för något år sedan. Kan man köpa en sån "ny" hos AD fortfarande och om man kan det är priset fördelaktigt?

Tack på förhand / Freaky :)

EDIT: Kan tillägga att jag dragit iväg ett par mail till Rolex AD i Las Palmas men inte fått något svar. Antingen kan de väl inte engelska eller så är min klocka för billig :D Om någon har någon erfarenhet av Joyerias Saphir Triana så uppskattas lite input.

EDIT2: Det finns även en butik som heter "On Time" i närheten av AD'n som säljer beggade Rollar, någon som kikat in där? Utbudet verkar ganska skralt, men man kanske kan ha tur.
 
Senast ändrad:

MJ24

Patek
2-Faktor
Du kan säkert hitta en NOS Airking hos någon handlare via C24.
De modeller du nämner kan du troligtvis även få viss rabatt på, till skillnad från Modeller som Sub, GMT eller Daytona.
Hur som helst är det omöjligt att svara på hur bra priser du kan få, men som ett exempel kan jag nämna att jag kollade på en Datejust 116200 på Rhodos för ca en månad sedan. Kostade €6200 på lappen, men fick ett pris på €4500 utan att har prutat.
 

FreakyLeo

Patek
2-Faktor
Du kan säkert hitta en NOS Airking hos någon handlare via C24.
De modeller du nämner kan du troligtvis även få viss rabatt på, till skillnad från Modeller som Sub, GMT eller Daytona.
Hur som helst är det omöjligt att svara på hur bra priser du kan få, men som ett exempel kan jag nämna att jag kollade på en Datejust 116200 på Rhodos för ca en månad sedan. Kostade €6200 på lappen, men fick ett pris på €4500 utan att har prutat.

Tack för tipset :) Kommer nog definitivt att handla på C24 efter att jag pluggat på lite, vill gärna har en årsklocka t.ex, men förhoppningen var att kanske hitta den hos en AD men jag kan anta att Rolex inte uppskattar om AD säljer utgångna modeller.

Sen gillar jag i.o.f. den nya Air-Kingen också men då det är en helt ny modell är väl prutmånen lika med noll på den :p

Såg din tråd om Rhodos, bådar ju gott om de kan hyvla över 25% på priset bara sådär, borde ju vara ungefär detsamma på Kanarieholmarna kan man tycka.
 

Porsan

Efraim
2-Faktor
Tack för tipset :) Kommer nog definitivt att handla på C24 efter att jag pluggat på lite, vill gärna har en årsklocka t.ex, men förhoppningen var att kanske hitta den hos en AD men jag kan anta att Rolex inte uppskattar om AD säljer utgångna modeller.

Sen gillar jag i.o.f. den nya Air-Kingen också men då det är en helt ny modell är väl prutmånen lika med noll på den :p

Såg din tråd om Rhodos, bådar ju gott om de kan hyvla över 25% på priset bara sådär, borde ju vara ungefär detsamma på Kanarieholmarna kan man tycka.
Tveksamt om det går att få 25% på Kanarieöarna, Grekland är ju inne i en djup ekonomiskt kris så det är klart att handlarna där vill bli av med sina klockor.
 

FreakyLeo

Patek
2-Faktor
Tveksamt om det går att få 25% på Kanarieöarna, Grekland är ju inne i en djup ekonomiskt kris så det är klart att handlarna där vill bli av med sina klockor.
Hoppades att den låga skatten och avsaknad av moms skulle göra lite på priset :p Men visst, man konkurrerar ju med nyrika ryssar där nu.
 

radius

Omega
Du kan säkert hitta en NOS Airking hos någon handlare via C24.
De modeller du nämner kan du troligtvis även få viss rabatt på, till skillnad från Modeller som Sub, GMT eller Daytona.
Hur som helst är det omöjligt att svara på hur bra priser du kan få, men som ett exempel kan jag nämna att jag kollade på en Datejust 116200 på Rhodos för ca en månad sedan. Kostade €6200 på lappen, men fick ett pris på €4500 utan att har prutat.


Det lät lite väl lättförtjänt.
 
Topp