• Välkommen till ett uppdaterat Klocksnack.se

Efter ett digert arbete är nu den största uppdateringen av Klocksnack.se någonsin klar att se dagens ljus.
    Forumet kommer nu bli ännu snabbare, mer lättanvänt och framför allt fyllt med nya funktioner.

Vi har skapat en tråd på diskussionsdelen för feedback och tekniska frågeställningar.

Tack för att ni är med och skapar Skandinaviens bästa klockforum!

/Hook & Leben

Prynadshylla

Rolfen

Silver
Efter att ha haft som mål att ha en klocka varje dag på året (vilket jag nådde, en bit över 365 klockor) så blev jag en snubbe som använder samma klocka varje dag. Då började det tunga jobbet med att sälja. Omega och andra finmärken gick ju lätt att sälja sen blev det trögt och knappt värt mödan med allt strul som kommer av att sälja på distans. Klockorna som var kvar hamnade i en bärkasse men efter att jag sålde en stor filmsamling 3500 plus DVD/Blu-Ray så fick jag gott om tomma hyllor så nu har klockorna fått ett eget hyllplan. helt klart nöjd med denna "installation" då besökare gärna undrar vad fan det är :cool:
klockorhylla.jpg

Tycker nog det ser ut att finnas en del fina kvar, klart värda en egen hylla är de. 👌 Men nåt ställ kanske... Nu ser det lite ut som fyndkorgen på Kupan. 😄
Innan hade jag dom i speciella klocklådor med genomskinligt lock men dom är sålda och det här drar blickarna till sig mer. Kan i och för sig bero på att mina polare är loppisgalningar ;)

Efter att ha haft som mål att ha en klocka varje dag på året (vilket jag nådde, en bit över 365 klockor) så blev jag en snubbe som använder samma klocka varje dag. Då började det tunga jobbet med att sälja. Omega och andra finmärken gick ju lätt att sälja sen blev det trögt och knappt värt mödan med allt strul som kommer av att sälja på distans. Klockorna som var kvar hamnade i en bärkasse men efter att jag sålde en stor filmsamling 3500 plus DVD/Blu-Ray så fick jag gott om tomma hyllor så nu har klockorna fått ett eget hyllplan. helt klart nöjd med denna "installation" då besökare gärna undrar vad fan det är :cool:
klockorhylla.jpg
Bra jobbat, och skön hög :) Får jag fråga vad du blev OWG med efter att ha haft över 365 klockor, och vilka finns kvar i samlingen?

Den som fick mig att ändra mig var inte vintage utan en helt ny Longines HydroConques. Gillar tyngden i den och så har den riktigt lång driftstid vilket är praktiskt då jag oftast tar av den på jobbet och när jag sover. Dessutom har den bara dragit sig några 10 tals sekunder dom senaste åren. Älskar den men ser nu på bilden att den är i stort behov av en tvätt, får bli lite julpyssel.
LonginesHydroConquest.jpg

Tillbaka
Topp