• Välkommen till ett uppdaterat Klocksnack.se

    Efter ett digert arbete är nu den största uppdateringen av Klocksnack.se någonsin klar att se dagens ljus.
    Forumet kommer nu bli ännu snabbare, mer lättanvänt och framför allt fyllt med nya funktioner.

    Vi har skapat en tråd på diskussionsdelen för feedback och tekniska frågeställningar.

    Tack för att ni är med och skapar Skandinaviens bästa klockforum!

    /Hook & Leben

Putsduk/mikrofiberduk

Smack

Omega
Hallå

Nu har jag letat med ljus och lykta här på forumet efter vilka putsdukar man bör använda för dagligt underhåll av dyrgripen. Jag syftar således inte på typ cape cod eller liknande, utan en helt vanlig torr putsduk som inte repar blanka ytor.

Jag fick ingen rolexduk vid mitt köp och jag har hört rykten om att de inte skickas med längre. En kille på nymans sa att de inte längre skickas med eftersom de var av dålig kvalitet och kunde repa uren (?!), så då vill man ju gärna veta vad man ska använda istället. Just nu kör jag med ett par urtvättade boxershorts, men det känns inte helt rätt ☺.
 

joF

Panerai
Hallå

Nu har jag letat med ljus och lykta här på forumet efter vilka putsdukar man bör använda för dagligt underhåll av dyrgripen. Jag syftar således inte på typ cape cod eller liknande, utan en helt vanlig torr putsduk som inte repar blanka ytor.

Jag fick ingen rolexduk vid mitt köp och jag har hört rykten om att de inte skickas med längre. En kille på nymans sa att de inte längre skickas med eftersom de var av dålig kvalitet och kunde repa uren (?!), så då vill man ju gärna veta vad man ska använda istället. Just nu kör jag med ett par urtvättade boxershorts, men det känns inte helt rätt ☺.

Ingenting är bättre än urtvättade boxershorts :cigar::pompus:
 

Smack

Omega
Så... Jag kanske gör en höna av en fjäder här. Köra vidare på kallingarna/tröjan eller ta en tur förbi classe är nog båda goda förslag.
 

keroro

Rolex
2-Faktor
Kör med putsduk som följer med glasögonen. Funkar dom till glasögon så lär inte safir eller stål repas :cool:
 

Camo00

Patek
Det finns inget rätt svar!

- Jag torkar både chipsfingrar och klockglas på jeansen.
- Kettil torkar sina ur med putsduk så fort han kollat tiden.
- jabla putsar inte sina...
- JakobZ har en limited edition-handduk från Gucci till sin Rolex.
- McGyver kör ultraljuds-tvätt innan läggdags varje kväll.
- RicVin köper en sprillans ny klocka så fort han kladdat ner den förra.
- 80talisten frågar sin sambo om råd...

Du får helt enkelt prova Dig fram...
 

jabla

Sarlacc
Det finns inget rätt svar!

- Jag torkar både chipsfingrar och klockglas på jeansen.
- Kettil torkar sina ur med putsduk så fort han kollat tiden.
- jabla putsar inte sina...
- JakobZ har en limited edition-handduk från Gucci till sin Rolex.
- McGyver kör ultraljuds-tvätt innan läggdags varje kväll.
- RicVin köper en sprillans ny klocka så fort han kladdat ner den förra.
- 80talisten frågar sin sambo om råd...

Du får helt enkelt prova Dig fram...
Föredömlig sammanfattning utan generaliseringar.
 

slimjim

Rösten från Bro
2-Faktor
image.jpg

http://www.urtid.com/verktyg/verktyg-band-puts/putsduk-heli

Har en själv, funkar bra.
 
2 st microfiberdukar på ICA Brukar kosta under 20:an.
Används till glasögon, klockor, fönster,speglar, bilrutor, inredning och allmän städning.
Fläckfria klockor är inget jag speciellt strävar efter.
Går säkert att torka snorren med också!
 

Knight

Cartier
Om rolexduken repar klockor så kan dessa repor knappast vara synliga för blotta ögat? Jag tar det som finns nära till hands - tshirt, skjorta, glasögonduk. Inget varar så slit klockan med hälsan.
 

Smack

Omega
Tack för bra svar! Jag släpper sargen och kör på det som finns tillhands just nu så får vi se om det blir en beställning av findukarna som länkades...
 
Topp