• Välkommen till ett uppdaterat Klocksnack.se

    Efter ett digert arbete är nu den största uppdateringen av Klocksnack.se någonsin klar att se dagens ljus.
    Forumet kommer nu bli ännu snabbare, mer lättanvänt och framför allt fyllt med nya funktioner.

    Vi har skapat en tråd på diskussionsdelen för feedback och tekniska frågeställningar.

    Tack för att ni är med och skapar Skandinaviens bästa klockforum!

    /Hook & Leben

PVD behandling

PVD, bra eller anus?


  • Totala väljare
    46
  • Enkät stängd .

Mr_Jonas

Audemars
2-Faktor
På rätt klocka så är det grymt, annars anus
image.jpg

image.jpg
 

Pluto

Cartier
image.jpeg

Jag funderar på att köpa Orient ray raven. Boetten är IP behandlad medan armbandet är PVD.
IP är en form av PVD men har hört att IP håller högre kvalité.

Själv tycker jag att IP/PVD klockor är riktigt snyggt!
 

Wiliamo

Panerai
image.jpeg

Jag funderar på att köpa Orient ray raven. Boetten är IP behandlad medan armbandet är PVD.
IP är en form av PVD men har hört att IP håller högre kvalité.

Själv tycker jag att IP/PVD klockor är riktigt snyggt!
Satsa på Ray Raven II med nya verket isåfall! Jag hade den du visar bild på en kort period i våras. Gillar egentligen inte pvd-dinkor men den var helt ok :)
 

Pluto

Cartier
Satsa på Ray Raven II med nya verket isåfall! Jag hade den du visar bild på en kort period i våras. Gillar egentligen inte pvd-dinkor men den var helt ok :)
Tycker att 2:an är lite för lik rolex sub (bortsett från färgen), medan vanliga ray raven har ett mer eget utseende. Samt är den ca 40% billigare. Dvs ingen större förlust om jag inte skulle gilla PVD/IP.

Men tack för tipset!
 

Wiliamo

Panerai
Tycker att 2:an är lite för lik rolex sub (bortsett från färgen), medan vanliga ray raven har ett mer eget utseende. Samt är den ca 40% billigare. Dvs ingen större förlust om jag inte skulle gilla PVD/IP.

Men tack för tipset!
Förstår vad du menar, själv upplever jag dock den extra separata pushern för dag/datum sjukligt irriterande. Har haft Ray i alla färger.

Och ja, nya Ray är snäppet dyrare men med uppdaterat verk som slår det gamla på fingrarna rejält. Oavsett en väldigt prisvärd klocka! Hoppas du blir nöjd :)
 

yonsson

Kikuchiyo
Moderator
Pledge Member
2-Faktor
IMG_5713.PNG
IMG_5861.PNG
IMG_5685.JPG
IMG_1662.JPG

Breitling kan det här med PVDade klockor. Behandlingen är riktigt hård och även tavla och visare är designade för att snyggt matcha boetten. Det är det som blir knas när man bara PVDat boetten, det blir inget enhetligt designspråk.
 

Kejsaren

Audemars
2-Faktor
IMG_5713.PNG
IMG_5861.PNG
IMG_5685.JPG
IMG_1662.JPG

Breitling kan det här med PVDade klockor. Behandlingen är riktigt hård och även tavla och visare är designade för att snyggt matcha boetten. Det är det som blir knas när man bara PVDat boetten, det blir inget enhetligt designspråk.
Håller med om att "dina" brattar är snygga. Jag tycker det är synd att de inte har länk till night mission evo. Det hade varit super.
 
Topp