• Välkommen till ett uppdaterat Klocksnack.se

    Efter ett digert arbete är nu den största uppdateringen av Klocksnack.se någonsin klar att se dagens ljus.
    Forumet kommer nu bli ännu snabbare, mer lättanvänt och framför allt fyllt med nya funktioner.

    Vi har skapat en tråd på diskussionsdelen för feedback och tekniska frågeställningar.

    Tack för att ni är med och skapar Skandinaviens bästa klockforum!

    /Hook & Leben

Pyssel Unboxing. Large

cheepo63

Läderjesus
2-Faktor
Hej Vänner av hantverk!

Idag har jag hämtat ut ett stort paket från Frankrike. Flera av er vet att jag fuskar med lite läderarbeten vid sidan av jobbet för brödfödan.

Det är lite pyssligt att sy med skiten i handen så efter lite nattligt surfande hittade jag denna på ett amerikanskt läderforum (det där lät kinky). Det var en snubbe som hade börjat tillverka dessa nyligen och ville ha lite input från rutinerade rävar.

Jag anmälde mitt intresse direkt och hamnade som nr 5 på listan av prototyperna. Den första gick till Hermes för utvärdering och dom var mer än nöjda och kommer förmodligen att beställa ett antal av dessa. Nåväl här är lite bilder på underverket. Nämnde jag att tråcklandet i läder höjdes till Nirvananivå? :D

Rejäl förpackning

Tbg2su1.jpg


Ett personligt brev är trevligt.

iM7yvr3.jpg


Snygg påse att förvara den i.

WBJZkOF.jpg


Vilka detaljer. Underbart hantverk. Luktar gott också.

lfzCVw5.jpg



Torxskruv. Endast det bästa är gott nog.

dAaDL3Y.jpg


Sätta nålarna i när man inte syr.

sg5D2AQ.jpg


Givetvis kan man förlänga benet och gummiknoppen garanterar fästet.

jqMg6as.jpg


Sådär. Nu väntar vi bara på klockorna så jag får sy lite band till dom.

Tack för titten.

P.S

Ifall någon är intresserad så har Fred en hemsida för mer info.

http://www.crafts-design.com/content/saddlers_clamps_page.html

D.S
 

jabla

Sarlacc
Riktigt snyggt hantverk som dessutom verkar ergonomiskt.
Ser fram emot foton på dina framtida alster.
Tar du emot beställningar?
 

_jonte

Patek
Fattar fan inte vad den var till för, eller hur den funkar... men den ser mycket fin ut, så grattis! :D
Det var för övrigt en förbaskat fin handstil den herren hade!
 

Sputniq

Panerai
Såg fantastisk fin ut, känns dock som en väldigt stor mackapär för ett ganska litet arbete (rent fysiskt)? :)
 

jabla

Sarlacc
Jor
Jorå, så länge det inte är för avancerade saker.
Jag skulle kunna tänka mig en grov läderrem till min GMT av samma typ som du visat men i grönt eller blått läder
(samma nyanser som Singulars läderNaton) med vit söm.
Jag förstår om du inte har de färgerna tillgängliga men då kanske vi skulle kunna göra en intresselista så det lönade sig att ta hem ett läder i den kulören.
 

cheepo63

Läderjesus
2-Faktor
Tror inte det finns tjockt läder i dessa färger. Det man får göra är att köpa naturfärgat och färga. Vilket jag tror Singulars naton också är. Ska kolla ifall jag kan hitta på något. Hur har du tänkt att den ska se ut? Ung tjocklek? Bredd vid lugs och spänne? Längd? Du kan svara via pm eller här.
 

jabla

Sarlacc
Tror inte det finns tjockt läder i dessa färger. Det man får göra är att köpa naturfärgat och färga. Vilket jag tror Singulars naton också är. Ska kolla ifall jag kan hitta på något. Hur har du tänkt att den ska se ut? Ung tjocklek? Bredd vid lugs och spänne? Längd? Du kan svara via pm eller här.
Hade tänkt något i stil med Hirsch liberty, 20mm brett 18mm spänne och 4-5mm tjockt med vit söm.
Liberty.jpg
 

cheepo63

Läderjesus
2-Faktor
Här är två bilder på grön färg. Skulle någon av dom funka? Hur långt ska bandet vara?

Jfygr8k.jpg


fZplhBY.jpg
 
Topp