• Välkommen till ett uppdaterat Klocksnack.se

    Efter ett digert arbete är nu den största uppdateringen av Klocksnack.se någonsin klar att se dagens ljus.
    Forumet kommer nu bli ännu snabbare, mer lättanvänt och framför allt fyllt med nya funktioner.

    Vi har skapat en tråd på diskussionsdelen för feedback och tekniska frågeställningar.

    Tack för att ni är med och skapar Skandinaviens bästa klockforum!

    /Hook & Leben

Q Timex - var den inte så kul trots allt?

Q Timex is the shit?

  • Jepp

    Röster: 17 26.2%
  • Nope

    Röster: 48 73.8%

  • Totala väljare
    65

zesj

Omega
Hej KS:are,

(Sökt efter liknande tråd men fann icke, ursäkta om jag är noob)

Som många andra har jag fått ett sug efter Q Timex. Vet inte egentligen om den skulle få någon handledstid, men: den är något nytt, billig och snygg design; so why not?

De flippas dock friskt. I många fall ungefär runt inköpspris, så verkar inte som folk flippar för att göra sig en slant (även om man hade kunnat tycka att några hundra bör rakas av från inköpspriset). Supply and demand, antar jag.

Så till min fråga: Ni som ägt en - varför flippar ni? Blev ni besvikna? På vad? Eller gick nyhetens behag bara över väldigt snabbt?
 

Fixxxer

Mr 99%
Friends Of KS
2-Faktor
Jag har kvar min i alla fall. Jag tycker den är riktigt trevlig.

5d047c19-3677-4055-9a85-065a48731957-jpeg.1296209
 

zesj

Omega
Tackar för svaren! Undrade precis just hur de som antingen inte sålt för att vinna en tusenlapp eller hur de som fortfarande hur kvar en tänker. Fick intrycket att det var väldigt många som snurrade runt till i princip ingen "vinst" och knappt hunnit komma ur boxen... Men då beror det antagligen mer på att många KS:are klickat hem dem, och då finns det väl helt enkelt en andel som inte diggar och tycker det vore skönt att flippa till anskaffningspris. Fortsätter vila på hanen lite till...

Den ser ju riktigt tjusig ut på handleden i alla fall, @Fixxxer !
 

Falken

Panerai
Grymt rolig klocka för pengen. Som tidigare nämnt gick det att göra en slant på den initialt. Har en egen kvar nu och de enda tvivlen som ibland uppstår personligen är ju att pepsi-bezeln känns så kopplad till Rolex gmt klockorna. Därav lite homage/copy känsla även om den ändå har egen identitet...
 

maeestroo

Omega
Gillar historian bakom dem nya och tycker dem ser riktigt coola ut men tror dem flesta som säljer dessa på KS köpte dem endast för att flippa.
 

tokful

Omega
Knep en ifrån andra batchen! Inte burit den allt för mycket, men blir en keeper. Nagga och slita lite på den under somrarna så är den ännu tuffare om några år!
 

Maxer

Audemars
2-Faktor
Ägde en ett kort tag. Jättefin och i en perfekt storlek, sålde min pga. Av min "livsstil". Den känns inte direkt som en beater.

Men nu bytte jag till mig en igen, tycker den gör sig perfekt till skjorta och kavaj.
 

StarMan

KS Explorers Club
2-Faktor
Tydligt så att flera hakat på "sälja över list" fenomenet. Lite gulligt när det är i den här skalan men lika tråkigt beteende. Hoppas de flesta som köpt den gjort det för att de gillar klockan och inte för att tjäna några korvören.
 

mouqvist

Rolex
Designen är väl ok, jag brukar inte gilla gömda bandhorn men tanken är att efterlikna originalmodellen. Tycker dock att de hade kunnat höja vattentätheten till 100m för att få en riktig badklocka.
Skulle kunna tänka mig köpa en lättbegagnad men vägrar ge mer än vad den bör kosta, typ 2000:- max
 

SeikoZ

Patek
2-Faktor
Denna klocka har mycket att erbjuda. Dag, datum och så visar bezeln en annan tidszon. Perfekta klockan för utomlandsresor. Dock synd att den ej är 10bar tät.
 
Topp