• Välkommen till ett uppdaterat Klocksnack.se

    Efter ett digert arbete är nu den största uppdateringen av Klocksnack.se någonsin klar att se dagens ljus.
    Forumet kommer nu bli ännu snabbare, mer lättanvänt och framför allt fyllt med nya funktioner.

    Vi har skapat en tråd på diskussionsdelen för feedback och tekniska frågeställningar.

    Tack för att ni är med och skapar Skandinaviens bästa klockforum!

    /Hook & Leben

Quartz köpråd (0-3000kr)

xBjörne

Rolex
2-Faktor
Hej,

Var ett tag sedan jag var aktiv här men nu efter sommaren har jag blivit lite klocksugen igen.

Detta kanske svider i ögonen på er men jag är faktiskt sugen på en Quartz den här gången. Har kört med lite automatare över sommaren men jag klarar helt enkelt inte att hålla igång dem. Skulle vilja ha en klocka man kan lägga ifrån sig och ta på ett par dagar senare utan att behöva ställa in tid osv.

Jag vill helst ha en rätt stor klocka 42mm+ med lite beaterkänsla. Har kollat runt lite och jag gillar looken på Lum Tec m56 men jag tycker den är lite dyr (~4000+) för det man får.

Någon som har några bra tips? Gärna micromärken eller liknande, är öppen för det mesta.

Tack!
 
Senast ändrad:

Nexus

Panerai
Jag kan ställa mig bakom Lüm-Tec. Riktigt feta pjäser!
Annars är ju Seiko SKA427P1 (Kineticvariant) riktigt schysst, och går att få tag på för sisådär två lök.
 

yonsson

Kikuchiyo
Moderator
Pledge Member
2-Faktor
SBDJ001 kanske?
seiko-scuba-diver-prospex-solar-mens-sbdj001.jpg


2500kr, soldriven. Prospex så man kan förvänta sig bra kvalle.
 

Beastie

Mr Cowbell
2-Faktor
Jag har en flång ny traser officer pro, som kommer att komma ut på köp o sälj om en stund. Kanske kan vara nått?
d5h2TWY.jpg
 

JohanHLM

Rolex
Finns ju en hel uppsjö av klockor och varumärken i den prisklassen.
Personligen skulle jag nog välja en Aqualand om jag skulle köpt en idag.
Har en Seiko SBDN011 som förvisso känns som mycket klocka för pengen men den används allt för sällan. Skulle den locka dig är det bara att lägga ett PM ;)
 

xBjörne

Rolex
2-Faktor
Tackar så hjärtligt för alla suveräna tips, jag knep en Victorinox Divemaster från jaganata.

Det blev ju härligt nog ganska billigt också så nu kanske man ska ta och köpa en till men det får nog dröja lite. Nu har jag många fina alternativ för nästa inköp! :)

Ha en trevlig dag!
 
Senast ändrad:

Reize

Omega
Jag ställer mig bakom CWC. Skall vara riktigt pålitliga, och duger de åt den brittiska armén bör de väl duga till det mesta. Ovan nämnda SBS är omtyckt, även Royal Navy diver som jag tror är samma fast utan dag-datum om man tycker tavlan är snyggare utan.
st11329.jpg
 
Topp