• Välkommen till ett uppdaterat Klocksnack.se

Efter ett digert arbete är nu den största uppdateringen av Klocksnack.se någonsin klar att se dagens ljus.
    Forumet kommer nu bli ännu snabbare, mer lättanvänt och framför allt fyllt med nya funktioner.

Vi har skapat en tråd på diskussionsdelen för feedback och tekniska frågeställningar.

Tack för att ni är med och skapar Skandinaviens bästa klockforum!

/Hook & Leben

Quick adjust länk

berg35

Basic
Söker inspiration på stålklocka (skulle kunna vara titan också) med länk som har snabbjusterbart spänne (toolless quick adjust clasp, hur man nu beskriver det på svenska) som samtidigt inte ruinerar familjen helt. Dvs helst under 10k.

Klockan ska vara en ganska tålig klocka som ska användas dagligen, tänk EDC. Helst svart eller blå tavla, men det viktigaste är att tavlan är lättavläst...

Kan tipsa om Mido Ocean Star. Hade själv 600m varianten och den var mycket klocka för pengarna. Finns en 200m variant i titan som precis som de andra Ocean Star modellerna har den typ av lås du är ute efter.

(inte min bild)
Mido-Ocean-Star-Captain-V-Titanium-aBlogtoWatch-04.jpg

Christopher Ward. Detta är C65 600m pro.
20200609_144434.jpg
20200609_163803.jpg
Håller med om detta tips, galet prisvärda klockor jämfört med mycket annat och riktigt skön länk med verktygsfri mikrojustering. Den går dessutom att köpa löst om man vill ha den på någon annan klocka så haka inte upp dig allt för mycket på att modellen du köper måste ha en viss typ av länk eller spänne. :happyhappy:

Gällande tålighet och läsbarhet så känns det som att Sinn kanske skulle passa dig? Ligger lite över budget beroende på modell men begagnat kanske är ett alternativ? Tydligare tavlor får man nog leta efter.

Gällande tålighet och läsbarhet så känns det som att Sinn kanske skulle passa dig? Ligger lite över budget beroende på modell men begagnat kanske är ett alternativ? Tydligare tavlor får man nog leta efter.
Däremot erbjuder inte Sinn det som önskas av spännet. Dvs quick adjust. Sinn i all ära men deras hemska spännen borde förpassas till en svunnen era (tror vi har pratat om det förut haha).

Däremot erbjuder inte Sinn det som önskas av spännet. Dvs quick adjust. Sinn i all ära men deras hemska spännen borde förpassas till en svunnen era (tror vi har pratat om det förut haha).
Jo, men jag tänker att det är lättare att byta länk/band än att byta klocka. ;) Jag vet inte hur passningen är men det går ju t.ex. att komplettera en Sinn med länk från CW och det finns även smidiga lösningar för mikrojustering när det gäller gummi eller andra band, t.ex. detta: https://eur.formexwatch.com/collections/clasps/products/essence-clasp-with-fine-adjustment

Jo, men jag tänker att det är lättare att byta länk/band än att byta klocka. ;) Jag vet inte hur passningen är men det går ju t.ex. att komplettera en Sinn med länk från CW och det finns även smidiga lösningar för mikrojustering när det gäller gummi eller andra band, t.ex. detta: https://eur.formexwatch.com/collections/clasps/products/essence-clasp-with-fine-adjustment
Ja. Har sett dom där spännena från Formex. Lite lockande men inte känt mig 75$ motiverad än :p

Tillbaka
Topp