• Välkommen till ett uppdaterat Klocksnack.se

Efter ett digert arbete är nu den största uppdateringen av Klocksnack.se någonsin klar att se dagens ljus.
    Forumet kommer nu bli ännu snabbare, mer lättanvänt och framför allt fyllt med nya funktioner.

Vi har skapat en tråd på diskussionsdelen för feedback och tekniska frågeställningar.

Tack för att ni är med och skapar Skandinaviens bästa klockforum!

/Hook & Leben

Quickset? Bästa sättet att justera datumet

REDGROOVE

Basic
Precis förskaffat en vintage klockan utan quickset funktion. Undrar hur man justerar datumet på bästa sätt.
Finns det några negativa effekter med att flytta tiden mellan 21:00-00:00 för att få datumet att justera sig snabbare, eller borde jag ENDAST flytta tiden framåt?

Tackar för hjälp.

Precis förskaffat en vintage klockan utan quickset funktion. Undrar hur man justerar datumet på bästa sätt.
Finns det några negativa effekter med att flytta tiden mellan 21:00-00:00 för att få datumet att justera sig snabbare, eller borde jag ENDAST flytta tiden framåt?

Tackar för hjälp.
Gött med quick set, har det på min 16234. Men kör alltid framåt för säkerhets skull. Är ju en liten ansträngning i förhållande till vad som skulle hända om något går sönder.

Senast ändrad:
Har en där står i instruktionsboken att man ska ändra datum genom att ställa fram och bak över tolv. Samma info från säljare i bolagets egna butik. Men som nämnts ovan så lär det skilja sig mellan märken och modell.

Senast ändrad:
Beror på urverket. Har man ingen aning är ju framåt att rekommendera.
Här ett exempel från en OMEGA-broschyr som "antas" vara från 1966 och som "antas" täcka flera modeller.

smallp7.jpg

http://www.old-omegas.com/youandyouromega66.html

/B

Tillbaka
Topp