• Välkommen till ett uppdaterat Klocksnack.se

    Efter ett digert arbete är nu den största uppdateringen av Klocksnack.se någonsin klar att se dagens ljus.
    Forumet kommer nu bli ännu snabbare, mer lättanvänt och framför allt fyllt med nya funktioner.

    Vi har skapat en tråd på diskussionsdelen för feedback och tekniska frågeställningar.

    Tack för att ni är med och skapar Skandinaviens bästa klockforum!

    /Hook & Leben

Quietcomfort

Björklund

Panerai
Förstår inte riktigt varför jag inte köpt lurar med noise cancelling tidigare. Flyger ca 110-120 flighter per år, oftast med små 737'or eller 320's som bullrar så man blir tokig. Har kört B&W P5 och C5 med hög volym men efter årsskiftet provade jag äntligen Bose Quietcomfort 25 och slog till direkt. Vilken härlig känsla! Ljudet är väl inte hifi superklass men fullt tillräckligt för att det ska vara roligt att lyssna på musik på resande fot.

Trevlig dag!

image.jpg
 

krämbulle

Alltid sugen på inköp
2-Faktor
Köpte också ett par i höstas efter mycket velande hit och dit och jag håller med. Grym grej och värt pengen - iaf. för mig - när man är på resande fot.

Jag håller dock också med om ljudet, jag är lite besviken faktiskt, men man får ju ta dem för vad de är kanske, och de är väl i första hand noise cancelling.
 

Björklund

Panerai
Precis. Skulle jag bara sitta hemma med en fin hörlursförstärkare så hade jag köpt Grado men det finns ingen vits på flyget när allt under 500hz dränks i brus och brum.
Man kan ju dessutom ha mycket lägre volym och ändå höra allt.
 

figaro

Cartier
2-Faktor
Köpte ett par i höstas. Har velat ha länge men aldrig tagit mig i kragen!

Används på flygningar, kontoret och hemma framför ps4an.

Rekommenderas starkt!
 

danne10

Panerai
2-Faktor
Ett av mina bättre köp, dyra men man är mycket piggare vid ankomst, lite svårt att sova med dom dock..nån som provat Bose In Ear noisecancelling lurar?

// Danne
 

OBRKV

Cartier
BeoPlay har ju släppt en lur med blåtand och Noice Cancelling. Ska bli intressant att testa. Deras lurar låter faktiskt bra (inte världens bästa hifi) och är jävligt snygga.
 

Beech

Cartier
Har själv Bose qc20 inear, nöjd med dämpningen och ljudet i allmänhet men upplever ett svagt brus ur lurarna i tysta miljöer, är detta normalt?
 

Tictac

Friends of KS
2-Faktor
Riktigt nöjd med mina qc25. Funkar både på resa och mot surriga kollegor på kontoret. Travel-kit 2014. Blir troligen likadant 2015 men med ett(flera) annat ur...

DJ11_travel.jpg
 
Topp