• Välkommen till ett uppdaterat Klocksnack.se

    Efter ett digert arbete är nu den största uppdateringen av Klocksnack.se någonsin klar att se dagens ljus.
    Forumet kommer nu bli ännu snabbare, mer lättanvänt och framför allt fyllt med nya funktioner.

    Vi har skapat en tråd på diskussionsdelen för feedback och tekniska frågeställningar.

    Tack för att ni är med och skapar Skandinaviens bästa klockforum!

    /Hook & Leben

RÅNAD PÅ PAM312

Strauss

Omega
2-Faktor
Då har det skett, det som jag trodde att det aldrig skulle hända mig.

Efter en kväll på restaurang här i Stockholm så kommer två killar fram, säger itne så mycket, den ena börjar köra "den osynliga bollen" tricket medans han fumlar konstigt med min arm, vi står axel mot axel. allt går snabbt. Jag kollar i mina jackfickor ifall jag har mobil och plånbok kvar... Det har jag...

kommer hem, somnar, och nu på morgonen när jag gör mina rutiner och därefter ska sätta på mig klockan så..... DEN ÄR BORTA.. då slår det mig. Dom jävlarna!!!

Jag känner mig så kränkt och arg på en och samma gång.. skakig. Fy FAN!!

Men håll gärna utkik, Det är en Panerai 312, köpt i höstas, sitter på svart croco.

Men men, antar att det sker värre saker...
 

Limpas

Cartier
Då har det skett, det som jag trodde att det aldrig skulle hända mig.

Efter en kväll på restaurang här i Stockholm så kommer två killar fram, säger itne så mycket, den ena börjar köra "den osynliga bollen" tricket medans han fumlar konstigt med min arm, vi står axel mot axel. allt går snabbt. Jag kollar i mina jackfickor ifall jag har mobil och plånbok kvar... Det har jag...

kommer hem, somnar, och nu på morgonen när jag gör mina rutiner och därefter ska sätta på mig klockan så..... DEN ÄR BORTA.. då slår det mig. Dom jävlarna!!!

Jag känner mig så kränkt och arg på en och samma gång.. skakig. Fy FAN!!

Men håll gärna utkik, Det är en Panerai 312, köpt i höstas, sitter på svart croco.

Men men, antar att det sker värre saker...

Fyfan, riktigt tråkigt att höra. Lider med dig. Men förstår inte riktigt, hade du den på armen när de tog den och du märkte inte att den var borta förrän morgonen efter? Förstår att chocken kan förvirra, så inget illa menat.
 

watchdreamer

Panerai
Klåpare!!!
Känns som att detta börjar bli VÄLDIGT vanligt. Kanske en ide att gå ut med signalement?

Lider med dig men hoppas försäkringen täcker det mesta.
 

Asplund

Patek
2-Faktor
Tråkigt att höra om såna här saker :(

..men vi måste fan titta på armen direkt efter såna där konstiga typer har fumlat med oss.
 

Strauss

Omega
2-Faktor
Jag hade den på armen, han står och bollar och trycker sig mot mig.. märker inte så mycket. Men sätter mig i en taxi och åker hem och somnar. sen märker jag på morgonen att klockan inte ligger där den ska.. jag hittar den inte. och då slår det mig..

sorry för förvirring och kanske sammanhängt inlägg, men är så skakad just nu..
 

Strauss

Omega
2-Faktor
Försäkringsmässigt så är det nog svårt att få ut pengar om det du säger stämmer, dvs att du inte märkte att klockan var borta förns dagen efter händelsen, detta kommer försäkringsbolaget ta i akt och säkerligen anse att du varit så berusad att "du får skylla dig själv". Tyvärr :(

EDIT: http://www.dagensjuridik.se/2014/02/jurist-som-forlorat-guld-rolex


Jag var inte närheten att vara ute så sent, och inte på nattklubb. vet exakt klockslag.. och var inte lika berusad..
 

CapTaiN-MiFFo

Konnäsör
2-Faktor
Helvete vad hemskt. Men hur lyckas man att knäppa bort en Panna utan att det märks, nästan, sjukt nog beundransvärt. Jag kan själv få trassla med min egen när jag ska sätta på och ta av.
 

carlanton

Audemars
Försäkringsmässigt så är det nog svårt att få ut pengar om det du säger stämmer, dvs att du inte märkte att klockan var borta förns dagen efter händelsen, detta kommer försäkringsbolaget ta i akt och säkerligen anse att du varit så berusad att "du får skylla dig själv". Tyvärr :(

EDIT: http://www.dagensjuridik.se/2014/02/jurist-som-forlorat-guld-rolex


Där handlade det ju bara om att han inte kan bevisa att klockan har försvunnit överhuvudtaget. TS vet ju exakt vilka det var som stal den, vilken tid det var och var det hände.
 

Strauss

Omega
2-Faktor
"
Försäkringsmässigt så är det nog svårt att få ut pengar om det du säger stämmer, dvs att du inte märkte att klockan var borta förns dagen efter händelsen, detta kommer försäkringsbolaget ta i akt och säkerligen anse att du varit så berusad att "du får skylla dig själv". Tyvärr :(

EDIT: http://www.dagensjuridik.se/2014/02/jurist-som-forlorat-guld-rolex

2Hovrätten ansåg också att mannens uppgifter var "märkbart vaga och opreciserade". Dessutom hade han inte kunnat dra sig till minnes någon särskild händelse som talade för att han förlorat klockan på något av de sätt han påstått - förutom att det var trångt i kön utanför nattklubben."

Jag har exakt händelsen, vilka personerna var och hur dom gjorde det..

Märkbar skillnad..
 

Anden

Cartier
2-Faktor
Trist att höra. Känner till det där high-five-tricket, men vad går tricket de gjorde på dig ut på? Bra att veta så man är beredd om det händer.
 

carlanton

Audemars
"

2Hovrätten ansåg också att mannens uppgifter var "märkbart vaga och opreciserade". Dessutom hade han inte kunnat dra sig till minnes någon särskild händelse som talade för att han förlorat klockan på något av de sätt han påstått - förutom att det var trångt i kön utanför nattklubben."

Jag har exakt händelsen, vilka personerna var och hur dom gjorde det..

Märkbar skillnad..


Och det ska räcka då jag tror att det är ganska lågt beviskrav (typ "klart mer sannolikt") i konsumentförsäkringstvister, om det ens kommer uppstå en sådan.
 
Topp