• Välkommen till ett uppdaterat Klocksnack.se

    Efter ett digert arbete är nu den största uppdateringen av Klocksnack.se någonsin klar att se dagens ljus.
    Forumet kommer nu bli ännu snabbare, mer lättanvänt och framför allt fyllt med nya funktioner.

    Vi har skapat en tråd på diskussionsdelen för feedback och tekniska frågeställningar.

    Tack för att ni är med och skapar Skandinaviens bästa klockforum!

    /Hook & Leben

RÅNAD PÅ PAM312

Strauss

Omega
2-Faktor
Tråkigt att höra! Finns det några distinkta märken på klockan som exakt du vet var de finns? Bilder?


Det finns en repa på spännet som är ganska distinkt. Så jag skulle känna igen den på det. men ingen bild på just den.

Köpte klockan utav Jensab i början utav december. Klockan är uttagen september 2014.
 

Rock_N_Ron

Audemars
2-Faktor
Fan Strauss; otroligt trist att höra.
Hoppas polisanmälan mm. ger nå´t resultat, även om det inte är så troligt...

Huvudsaken är ändå att du är OK! Vad hade hänt om man upptäckt att klockan saknades där & då & gett sig på dessa idioter? Kunde gått mycket värre då! Skulle själv bli skogstokig & förmodligen få spö som fan... Jag är ingen slagskämpe, tyvärr...

Lycka till!
 

Strauss

Omega
2-Faktor
Tack alla,

Jag har en konstig känsla inom mig just nu.

Kränkt, arg som fan, känner mig korkad som har gått på detta.. sen ovissheten medans man väntar på att försäkringsbolaget ska ringa mig och samla information....
 

Tomas Eriksson

Vacheron
Pledge Member
2-Faktor
dammit, sjukt tråkigt.

Jag skulle vilja försöka spekulera kring hur de jobbar då det känns som om detta händer väldigt frekvent i centrala sthlm.
Det är ju vinter, bar du klockan så den var synlig trots ytterkläder eller hade de spanat in dig inne på boqueria?
 

Erik1

Patek
2-Faktor
Riktigt tråkigt! Hoppas det går väl med försäkringsbolaget. Bra att du varnar fler iallafall, man får vara lite uppmärksam, tyvärr..
 

Strauss

Omega
2-Faktor
Vilka jävla katamiter det finna ute i världen.. se till att skriva ner allt. Signalement, tider mm.

Och för en nyfiken. Vadfan är bolltricket?


Dom går upp axel mot axel, som att vi står med en fotboll och han låtsas finta av mig med bollen, hela tiden för att jag ska fästa blicken någon annanstans. jag tänker inte så mycket på klockan utan känner mest i fickor så att plånbok och mobil finns kvar.
Hade jag haft viklås på klockan hade det blivit svårt, men nu hade jag vanligt bygelspänne..

Kan väl lägga ut en annons samtidigt på 3st Panerai boxar, cert, duk. ha ha ha.........................

Är så jävla bitter just nu..
 

Cryssarn

Rolex
vidriga "människor" utan någon som helst moral. hoppas inte försäkringsbolaget börjar tjafsa. Mitt bolag påstår i övrigt att det till och med täcker om jag tappar bort den. Men jag är skeptisk till den delen.
 

Strauss

Omega
2-Faktor
dammit, sjukt tråkigt.

Jag skulle vilja försöka spekulera kring hur de jobbar då det känns som om detta händer väldigt frekvent i centrala sthlm.
Det är ju vinter, bar du klockan så den var synlig trots ytterkläder eller hade de spanat in dig inne på boqueria?


antar att dom hade spanat in mig... då jag hade vinterjackan på mig..
 

Cryssarn

Rolex
Dom går upp axel mot axel, som att vi står med en fotboll och han låtsas finta av mig med bollen, hela tiden för att jag ska fästa blicken någon annanstans. jag tänker inte så mycket på klockan utan känner mest i fickor så att plånbok och mobil finns kvar.
Hade jag haft viklås på klockan hade det blivit svårt, men nu hade jag vanligt bygelspänne..

Kan väl lägga ut en annons samtidigt på 3st Panerai boxar, cert, duk. ha ha ha.........................

Är så jävla bitter just nu..
undrar om man som gammal back skulle lyckas ta bollen och dra :rolleyes:
 
  • Like
Reactions: MBx

Strauss

Omega
2-Faktor
vidriga "människor" utan någon som helst moral. hoppas inte försäkringsbolaget börjar tjafsa. Mitt bolag påstår i övrigt att det till och med täcker om jag tappar bort den. Men jag är skeptisk till den delen.


Jag har Dina försäkringar. hoppas att dom täcker upp till 50k..

Det finns ju flera bilder när jag har klockan på mig. dessutom när jag är på TV och pratar om just Patriots, gillar profilbilden Cryssarn :)
 

Yoshiikee

Rolex
2-Faktor
Riktigt tråkigt! Jag brukar följa Pannor till salu här hemma, om jag ser en 312 utan box och papper så meddelar jag dig!
Antar att du har boxarna, cert och movement sticker kvar? För då är det ganska enkelt att sätta dit dom om nu får för sig att försöka kränga den här hemma.
Åker den utomlands blir det svårare, håller tummarna!
 

Cryssarn

Rolex
Jag har Dina försäkringar. hoppas att dom täcker upp till 50k..

Det finns ju flera bilder när jag har klockan på mig. dessutom när jag är på TV och pratar om just Patriots, gillar profilbilden Cryssarn :)
Jag är oförskämt nöjd med den denna veckan. Men vad gjorde du på TV pratandes om the mighty Patriots? :)
 

Strauss

Omega
2-Faktor
Får man fråga vad var det för typer? Boqueria släpper ju inte in vilket krafs som helst? Hänger där en del så man kan vara lite uppmärksam och ringa polisen om man bevittnar det tänkte jag.


Det var utanför på jakobsbergsgatan dom gjorde det. Men Nån måste ju ha sett klockan innan...
 

Tomas Eriksson

Vacheron
Pledge Member
2-Faktor
antar att dom hade spanat in mig... då jag hade vinterjackan på mig..

Ja, känns ju som om de spanat efter folk med fina klockor och sedan väntat...Polisanmäl och lämna så bra signalementen du bara kan. Borde finnas lite kameror i det området, annars kan man hoppas på att de kanske varit så nonchalanta att de gått till tuben direkt efter.
Jag lider med dig, hoppas inte klockat hade hunnit fått för stort känslomässigt värde. Ekonomiska förlusten är trist, men den går över relativt fort.
 

Strauss

Omega
2-Faktor
Ja, känns ju som om de spanat efter folk med fina klockor och sedan väntat...Polisanmäl och lämna så bra signalementen du bara kan. Borde finnas lite kameror i det området, annars kan man hoppas på att de kanske varit så nonchalanta att de gått till tuben direkt efter.
Jag lider med dig, hoppas inte klockat hade hunnit fått för stort känslomässigt värde. Ekonomiska förlusten är trist, men den går över relativt fort.


Tack tomas,

Jag håller med, Så länge man får pengarna tillbaka. man lever i ovisshet nu när man sitter på jobbet och väntar på att försäkringsbolaget ska ringa. Inget känslomässigt värde förutom att det är väl hyffsat svårt att få tag i en ny PAM312...

ska bli jävligt kul att gå och hålla i en kundpresentation nu....
 

Akerhage

Cartier
Jävla nötter, blir ju irriterad, det är detta man är rädd för ju att dessa typer ska komma o sno klockan omedvetet av en utan att man hinner agera. De är ju sjukt skickliga ändå, skrämmande! Hade ju iof inte varit bättre direkt kanske få en kniv mot sig, men då hade man ju iaf fattat direkt man blivit rånad. Och kunnat anmäla/ta signalament lättare.
 

MrJon

Cartier
Hade för övrigt varit lite intressant att höra vad folk har haft för erfarenhet med sin försäkringsbolag. Kan ju variera rätt ordentligt beroende på vilket bolag man talar med.

Med det sagt hoppas jag att det går bra för dej!
 

Asplund

Patek
2-Faktor
Jag var inte närheten att vara ute så sent, och inte på nattklubb. vet exakt klockslag.. och var inte lika berusad..


Nej det där var bara ett exempel. Det står ofta i avtalet att du inte får vara märkbart berusad, vilket försäkringsbolaget kan antyda då du inte märkt att 150 gram försvunnit från din handled förns dagen efter, jag hoppas självklart att jag har fel och det skiljer sig säkert mellan bolagen. IF brukar t.ex. vara ganska bra på att betala ut oavsett vad som hänt. Lycka till!
 
Topp