• Välkommen till ett uppdaterat Klocksnack.se

    Efter ett digert arbete är nu den största uppdateringen av Klocksnack.se någonsin klar att se dagens ljus.
    Forumet kommer nu bli ännu snabbare, mer lättanvänt och framför allt fyllt med nya funktioner.

    Vi har skapat en tråd på diskussionsdelen för feedback och tekniska frågeställningar.

    Tack för att ni är med och skapar Skandinaviens bästa klockforum!

    /Hook & Leben

RÖSTA ! Hur ofta tvättar du din klocka ?

Hur ofta tvättar du din klocka ?

  • ungefär en gång i veckan

    Röster: 12 22.6%
  • ungefär en gång varannan vecka

    Röster: 5 9.4%
  • ungefär en gång i månaden

    Röster: 15 28.3%
  • någon gång om året

    Röster: 15 28.3%
  • endast vid inköp och samt försäljning

    Röster: 4 7.5%
  • har alldrig tvättat en klocka jag är äcklig

    Röster: 2 3.8%

  • Totala väljare
    53

Sten

Cartier
Min sub hänger med i duschen där jag alltid "spolar" av den. Så varje dag får den sig en sköljning. Att tvätta den med tex tandborste gör jag sällan. Jag har även bacillskräck, så klockans "hygien" är väldigt viktig för mig. Därav vill jag inte köpa begagnade klockor som andra snuskat ner :)
 

POO

Panerai
Min sub hänger med i duschen där jag alltid "spolar" av den. Så varje dag får den sig en sköljning. Att tvätta den med tex tandborste gör jag sällan. Jag har även bacillskräck, så klockans "hygien" är väldigt viktig för mig. Därav vill jag inte köpa begagnade klockor som andra snuskat ner :)


Klockan blir inte ren för att du låter lite vatten rinna på den, ungefär som med fötterna.
 

acce1999

Patek
2-Faktor
RÖSTA ! Hur ofta tvättar du din klocka ?. Tvätta då menar jag under kranen med YES tex.
Röstade "en gång per månad", men då tänker jag på mer noggrann rengöring. Till vardags följer klockan med i duschen allt som oftast, men då handlar det om att den blir avsköljd - möjligen med lite tvål också, särskilt efter träning. Trycktestar för övrigt alla mina klockor med någon form av regelbundenhet och med få undantag (vintage quartz samt de med läderband) får de alla följa med på allt som jag gör.

Rejäl rengöring en gång per år, skulle jag säga. Förlänger livet på länkarna. Samt duktigt grundlig rengöring när något vintage har kommit hem.

mvh A
 

gruby

Pax Vobiscum
2-Faktor
Om man duschar med klockan och tror att den blir ren (även när man tvålar in den extra) så är man ute och cyklar. Det som sker är att all smuts, hudavlagring, etc, hänger med i tvålen när den rinner utmed kroppen och fastnar sedan i länken, i halsbandet, armbandet, ringen, you name it! Jag tar alltid av mig dessa saker när jag ska duscha och sköljer de individuellt i varmt vatten, alltså görs detta dagligen. Sedan kan man utföra en grundligare tvätt när man tycker det behövs.
 

jabla

Sarlacc
Tvättar den när jag duschar.

Men så här skall man inte göra :D

GMT_sprinkler.jpg
 
Topp