• Välkommen till ett uppdaterat Klocksnack.se

    Efter ett digert arbete är nu den största uppdateringen av Klocksnack.se någonsin klar att se dagens ljus.
    Forumet kommer nu bli ännu snabbare, mer lättanvänt och framför allt fyllt med nya funktioner.

    Vi har skapat en tråd på diskussionsdelen för feedback och tekniska frågeställningar.

    Tack för att ni är med och skapar Skandinaviens bästa klockforum!

    /Hook & Leben

Rädda saker ur död iPohne 6?

JayJay

Rolex
Hej.

Behöver hjälp. Min telefon har dött. Den visar att den vill kopplas till iTunes. När jag gör det så går det inte att uppdatera (felkod 4013 och 4005). Problemet är att jag inte har använt iCloud (dumt jag vet). Nu vill jag på ngt vis få ut mina bilder, kontakter och anteckningar. Varken Apple-butiken i Täby eller Mobildoktorn säger sig kunna hjälpa mig. Jag hoppas ju dock att det finns ngt sätt. Ngn som vet om det går och vart jag i s f ska vända mig?
 

mega

Rolex
Iof misstänker jag att detta är på andra sidan stan för dig, men testa att ringa:
https://www.facebook.com/pg/MFTEKNIKAB/

Har fått väldigt bra intryck av dom. Dom försökte få liv i min gamla väldigt fuktskadade Sony, tyvärr misslyckades dom men jag hörde på deras prat att dom hade testat mer avancerade lösningar än man är van vid.
 

Jerico

Frank Andersson
2-Faktor
Hej.

Behöver hjälp. Min telefon har dött. Den visar att den vill kopplas till iTunes. När jag gör det så går det inte att uppdatera (felkod 4013 och 4005). Problemet är att jag inte har använt iCloud (dumt jag vet). Nu vill jag på ngt vis få ut mina bilder, kontakter och anteckningar. Varken Apple-butiken i Täby eller Mobildoktorn säger sig kunna hjälpa mig. Jag hoppas ju dock att det finns ngt sätt. Ngn som vet om det går och vart jag i s f ska vända mig?
Du har prövat att göra en ”hard reset” dvs hålla in home och sidoknappen samtidigt i tio sekunder?
 

Richie

Audemars
2-Faktor
Hej.

Behöver hjälp. Min telefon har dött. Den visar att den vill kopplas till iTunes. När jag gör det så går det inte att uppdatera (felkod 4013 och 4005). Problemet är att jag inte har använt iCloud (dumt jag vet). Nu vill jag på ngt vis få ut mina bilder, kontakter och anteckningar. Varken Apple-butiken i Täby eller Mobildoktorn säger sig kunna hjälpa mig. Jag hoppas ju dock att det finns ngt sätt. Ngn som vet om det går och vart jag i s f ska vända mig?
Dum fråga kanske, men är ditt itunes updaterat till senaste versionen?
 

Tomas Eriksson

Vacheron
Pledge Member
2-Faktor
Han plockar ut ett microsd-kort som någon felaktigt stoppat in i simkortshållaren. iPhone har intern lagring som måste lödas loss.

Till trådskaparen, spontant är det mer eller mindre kört. I teorin kan man prova att byta ut några komponenter ihop om att det är något hårdvarufel, tex skärm eller batteri som gör att den inte startar. Men det är rätt osannolikt att det är NAND-chipet (lagringschippet) och då är det svårt. All data är krypterad på iPhones nu för tiden vilket kan medföra att skador på en avgränsad sektorer omöjliggör avkryptering av hela chipet.
Är datan så viktig att du kan tänka dig spendera 5000kr för en liten chans att få tillbaka den?
 

JayJay

Rolex
Han plockar ut ett microsd-kort som någon felaktigt stoppat in i simkortshållaren. iPhone har intern lagring som måste lödas loss.

Till trådskaparen, spontant är det mer eller mindre kört. I teorin kan man prova att byta ut några komponenter ihop om att det är något hårdvarufel, tex skärm eller batteri som gör att den inte startar. Men det är rätt osannolikt att det är NAND-chipet (lagringschippet) och då är det svårt. All data är krypterad på iPhones nu för tiden vilket kan medföra att skador på en avgränsad sektorer omöjliggör avkryptering av hela chipet.
Är datan så viktig att du kan tänka dig spendera 5000kr för en liten chans att få tillbaka den?
Tack för bra svar. Har nu fått igång min nya lur och fick då tillbaka alla kontakter och anteckningar som jag i ngt ljusare ögonblick synkat mot min mail. M a o är det nu endast bilderna som saknas. I o f s väldigt många jag skulle vilja ha men nej, det är inte värt 5k. Snarare 500:-
 

Ako

Rolex
2-Faktor
Tack för bra svar. Har nu fått igång min nya lur och fick då tillbaka alla kontakter och anteckningar som jag i ngt ljusare ögonblick synkat mot min mail. M a o är det nu endast bilderna som saknas. I o f s väldigt många jag skulle vilja ha men nej, det är inte värt 5k. Snarare 500:-
Finns ganska många firmor som utför detta, min gamla telefon kraschade , firman som jag anlitade tog bara en mindre avgift för felsökning / kontroll för om bilderna kunde återfås .
I mitt fall var det omöjligt pga ett klumpigt försök från en lokal telefon reparatör att återfå informationen ,han hade raderat allt i sina försök..
 

MacRulez4ever

Vacheron
Pledge Member
2-Faktor
yea yea inget svar =) Skitsamma
Vi säger att du kör mac , starta iphonen utan att ha igång itunes programmet i datorn. (alltså avsluta den processen)
Använd "stand alone" program som tex Anytrans eller Iphone magic platinum , finns flera andra liknande program för att ansluta till telefonen också. Där igenom kan du får ut bilder etc
Skulle de inte fungera i ovannämnda så gör exakt samma, men du startar iphonen i DFU mode istället och sedan ansluter till något stand alone program via datorn

Kör du pc är de samma procedur , det finns andra program bara. iPhone magic finns också till pc. Sedan finns även ifunbox,reiboot etc
 
Topp