• Välkommen till ett uppdaterat Klocksnack.se

    Efter ett digert arbete är nu den största uppdateringen av Klocksnack.se någonsin klar att se dagens ljus.
    Forumet kommer nu bli ännu snabbare, mer lättanvänt och framför allt fyllt med nya funktioner.

    Vi har skapat en tråd på diskussionsdelen för feedback och tekniska frågeställningar.

    Tack för att ni är med och skapar Skandinaviens bästa klockforum!

    /Hook & Leben

Rädsla för att bli lurad igen .

rogart-63

Patek
Letat ett Omega 1250 verk och hittat ett på Chrono24 . I bra skick som det står i annonsen . Komplett med tavla och lite annat . kontaktade säljaren och frågade lite .Private säljare . Han hade ingen Paypal men erbjöd sig skicka verket om han fick en kopia på mitt pass . Skulle betala när jag sett grejorna sa han . Är detta riskfritt ? Mig kan man lita på men finns det några fallgropar . Han sa att om jag inte gillar verket skulle jag kunna skicka tillbaka allt .Och betala ev frakt . Han har inget paypal och troligen handlar det om banköverföring vid ev köp . Säljaren är från Spanien .
Är bara intresserad av verket och tavla och visare kommer troligen säljas så småningom .
 

Hugii

Audemars
Låter för bra för att vara sant.
Vad ska han med kopia på ditt pass? Kan lika väl få adress på mail. Skulle tro att han kommer att använda det sen för att maila...kanske hyra ut lägenheter eller vad som helst annat... Jag skulle skippa det.
 

rogart-63

Patek
Låter för bra för att vara sant.
Vad ska han med kopia på ditt pass? Kan lika väl få adress på mail. Skulle tro att han kommer att använda det sen för att maila...kanske hyra ut lägenheter eller vad som helst annat... Jag skulle skippa det.
Mitt pass har dessutom gått ut . Blev oxå lite skeptisk på att han skulle ha mitt pass . Vad bevisar det liksom?
 

Plomeros

Omega
kopia på ditt pass? låter knappast som en vettig ide att ge ut det om du inte litar på personen.
det räcker väl så vitt jag vet för att ta en sms-lån osv. Vet inte hur stor risk det är men skulle vart försiktig iallafall
 

alfgren

Rolex
2-Faktor
Märkligt upplägg. Men om man ska blåsa någon gör man det antagligen med något dyrare än ett omega verk.
 

eriksson850

Carpe Diem certifierad medlem
2-Faktor
Nja, skulle inte skicka iväg en kopia på mitt pass, jobbigt om någon stjäl ens identitet. Ska tydligen vara väldigt svårt att få bukt på när det väl börjat.
 

Hugii

Audemars
Det spelar ingen roll.....hannkan fortfarande utge sig att han är du.... och ta in pengar från folk men som säkerhet maila kopia på passet :)
 

rogart-63

Patek
Tur man har er att fråga innan man gör nåt dumt som man sen bittert får ångra . Jag passar :). Precis min tanke med paypal . Tar några minuter att fixa .Dessutom finns Trusted Chrono24 att tillgå . Lutar att en anmälan till Chrono24 .
 

månljus

Panerai
Jag tycker inte att du ska göra det. Jag hade aldrig gjort det. Verkar skumt.

EDIT: Sorry, såg nu att du redan hade valt att passa. Bra beslut!
 
Topp