• Välkommen till ett uppdaterat Klocksnack.se

    Efter ett digert arbete är nu den största uppdateringen av Klocksnack.se någonsin klar att se dagens ljus.
    Forumet kommer nu bli ännu snabbare, mer lättanvänt och framför allt fyllt med nya funktioner.

    Vi har skapat en tråd på diskussionsdelen för feedback och tekniska frågeställningar.

    Tack för att ni är med och skapar Skandinaviens bästa klockforum!

    /Hook & Leben

Räser/cigg-paketöppning (och en fråga om vilken strap?)

wundlander

I know I look great in my Mustache
Nu har jag den.
Jag har sneglat länge men det har alltid kommit något annat i vägen. Men så dök den upp och tajmingen var perfekt.

Paket:
RHOF_2013_11000.jpg

RHOF_2013_11001.jpg


Heuer Autavia 1163V, Viceroy - cigarettklockan.
RHOF_2013_11002.jpg

RHOF_2013_11006.jpg

RHOF_2013_11007.jpg

RHOF_2013_11008.jpg

RHOF_2013_11012.jpg


Jäkligt fint skick. Någon liten repa på boetten men tavlan ser helt perfekt ut.
På sitter det ett räserband i gummi, säkert tidstypiskt, med ett heuerspänne. Tror inte att det är ett originalband men ni som vet bättre får gärna berätta.
Jag vill gärna byta till ett underbart och passande band i skinn och tar gärna emot tips. Kanske svart eller ljusbrunt storhålat racingband? Eller vad tycker ni? Vill i alla fall ha top notch-kvalle som varar för evigt och bara blir vackrare och vackrare.
20mm mellan luggarna.
Kanske kan vara kul att använda heuerspännet på nästa band. Det ser ut att mäta 16mm.
Tacksam för råd, tips och hurra-rop!
 

_jonte

Patek
Superfet! Grattis! :)
Gillar förresten bandet på, passar finfint.
Di-Modell Racing är rätt poppis på gamla Heuer. Ca €30. (Vikta kanter vilket jag kanske inte gillar helt iofs...)
 

wundlander

I know I look great in my Mustache
Tack kära ni.
Men vad är det ni säger?! Har jag redan det perfekta bandet?
Goda nyheter förvisso, men jag såg ju så fram mot jakten på skinnet... Di-Modell ska kollas upp. Tack för tips!
 

wundlander

I know I look great in my Mustache
Grattis! Vad menas med Viceroy, för den oinsatte som inte orkar googla?

Heuer slog påsarna ihop med ett Amerikansk cigg-märke och reade ut denna modell för 100$ (tror jag det var) under deras flagg. Det var typ ett even-steven-pris men gav märket en rejäl skjuts.

Edit: Viceroy var alltså namnet på cigaretterna.
 

theargonaut

Patek
Pledge Member
2-Faktor
Heuer slog påsarna ihop med ett Amerikansk cigg-märke och reade ut denna modell för 100$ (tror jag det var) under deras flagg. Det var typ ett even-steven-pris men gav märket en rejäl skjuts.

Edit: Viceroy var alltså namnet på cigaretterna.
Aha... tack för infon. Så det är just exakt en sådan du har, eller fanns det andra varianter?
 
Topp