• Välkommen till ett uppdaterat Klocksnack.se

    Efter ett digert arbete är nu den största uppdateringen av Klocksnack.se någonsin klar att se dagens ljus.
    Forumet kommer nu bli ännu snabbare, mer lättanvänt och framför allt fyllt med nya funktioner.

    Vi har skapat en tråd på diskussionsdelen för feedback och tekniska frågeställningar.

    Tack för att ni är med och skapar Skandinaviens bästa klockforum!

    /Hook & Leben

Rätt eller fel?

jerka2.0

I can Jive!
Friends Of KS
2-Faktor
Är det bara jag som tycker det är fel att den som säljer/ har sålt en klocka kommer med den runt armen när man träffas. Detta har hänt mig flera gånger.
Även vid visning inför köp.
Jättetrevliga killar men beteendet är surt tycker jag.
Kommentera gärna!
/ j
 

Flat-Eric

Stålklockans beskyddare
2-Faktor
Är det bara jag som tycker det är fel att den som säljer/ har sålt en klocka kommer med den runt armen när man träffas. Detta har hänt mig flera gånger.
Även vid visning inför köp.
Jättetrevliga killar men beteendet är surt tycker jag.
Kommentera gärna!
/ j
De vill väl suga ut de sista ur den :D

Vet inte om det skulle spela så stor roll för mig - de har ju ägt och använt klockan innan försäljningen, om de har på sig den några minuter till gör ju ingen skillnad. Dock ser det ju bättre ut rent estetiskt och säljmässigt om klockan sitter fint i en box vid transaktionstillfället
 

_jonte

Patek
Har man redan 'köpt' den så att säga, betalt eller ej, så kan jag hålla med dig. Men ska man titta och bestämma sig så är det väl vilket som. Själv jade jag nog inte haft den på mig oavsett, lite av en artighetsgrej, men men...
 

calzone

Vacheron
Jag tycker inte det är några konstigheter :), Man vill ju njuta av klockan sista dagen man äger den.
 

Bingoraalf

Audemars
2-Faktor
Jag har alltid haft mina undanstoppade i box när jag sålt klockor f2f, inte reflekterat något nämnvärt över det... Bara blivit så
 

calzone

Vacheron
Jag tycker det tillhör allmänt hyfs att klockan är ren och fräsch vid en försäljning. Att langa över en varm och svettig klocka direkt från handleden känns helt fel för min egen del.

Håller med. Jag har inte speciellt svettiga händer, men jag tvättar alltid klockan typ 1 timme innan försäljning och bär den på en icke svettig handled så den är fräsch vid leverans :), Men svettiga klockor som nästan oxiderat pga svett undanbedes :p
 

jerka2.0

I can Jive!
Friends Of KS
2-Faktor
quhepazu.jpg

Visning av denna på måndag.
Nu, minst 24 timmar på armen för att kolla gången.
Sen tvätt och tork för att kolla täthet.
Till slut ner i box för visning.
4y3y6ury.jpg

Så gör jag iallafall fall.
/ j
 

vekktah

Cartier
Är den betald : ej ok. Visning : svårt att ha synpunkter på det, men ett plus om länken inte är full med klägg och fett. Skulle dock inte påverka mig inför köp. Vid byte rakt av har jag gått med klocka på armen själv och mött samma, kul känsla tycker jag.
 

Jockinho

Patek
2-Faktor
Tycker det finns viktigare frågor i världen än om en säljare har på sig (vad som kommer bli) min klocka vid f2f. Vill inte låta sur, men inget jag lägger vikt vid om nu inte klockan sitter på ett helt nytt läderband då tar jag som säljare inte på mig den. Visst är man sjukt svettig, inget jag är, kan det kanske vara bättre ha den i lådan om så finns.
 

Charles_

Rolex
Tycker det finns viktigare frågor i världen än om en säljare har på sig (vad som kommer bli) min klocka vid f2f. Vill inte låta sur, men inget jag lägger vikt vid om nu inte klockan sitter på ett helt nytt läderband då tar jag som säljare inte på mig den. Visst är man sjukt svettig, inget jag är, kan det kanske vara bättre ha den i lådan om så finns.
+1
 

Hardy

Thug
Så fort jag lägger ut en klocka för försäljning lägger jag undan den. Känns fel att använda den när jag samtidigt ska sälja den (om man skulle slita mer på den osv)
 

DrDre

Patek
Om jag skulle sälja den så skulle jag inte bära den på handleden. Det är rent känslomässigt att det känns lite "så där" för köparen att ta något direkt från någon annans kropp eller att man tar över något som ngn annan gör sig av med. Det är ju väldigt mycket elegantare att kunna ta upp den ur väskan i en snygg ask och presentera den lite snyggt.

Frugan vägrar begagnad klocka med motivet att "jag vill inte ha något som ngn annan gör sig av med". Och den känslan blir ju extremt påtaglig att den är begagnad om man tar den direkt från en arm och langar över till någon annan. Och om den har läder och precis suttit på någons arm, så vill man nog inte ens ta på sig den direkt.
 

Rock_N_Ron

Audemars
2-Faktor
Ingen jätte-big deal, men visst hade jag oxå föredragit den i box eller liknande & inte direkt från handleden på säljaren. Själv skulle jag som sagt leverera den i box, eller liknande; framför allt om affären redan är "klar".
 

alfgren

Rolex
2-Faktor
quhepazu.jpg

Visning av denna på måndag.
Nu, minst 24 timmar på armen för att kolla gången.
Sen tvätt och tork för att kolla täthet.
Till slut ner i box för visning.
4y3y6ury.jpg

Så gör jag iallafall fall.
/ j

Jag lovar att inte berätta för Steeve. ;)
'För visst är det väl honom du ska visa klockan för? (Har tipsat honom om din klocka nämligen).
 

AgE

Omega
Riktigt märkligt att ha den på armen tycker jag, såvida det inte är uttalat att det bara handlar om att titta och känna på den. Vid själva säljtillfället ska den ligga i boxen, punkt. Att ha den på armen är ju lite som att komma gåendes i ett par skor man ska sälja och ha med ett par utbytesdojor. Om den är såld och betald tycker jag inte att det är okej att bära den alls fram till överlämnandet.
 
Topp