• Välkommen till ett uppdaterat Klocksnack.se

    Efter ett digert arbete är nu den största uppdateringen av Klocksnack.se någonsin klar att se dagens ljus.
    Forumet kommer nu bli ännu snabbare, mer lättanvänt och framför allt fyllt med nya funktioner.

    Vi har skapat en tråd på diskussionsdelen för feedback och tekniska frågeställningar.

    Tack för att ni är med och skapar Skandinaviens bästa klockforum!

    /Hook & Leben

Rätt längd på länken till Omega SMP

mouqvist

Rolex
Hej

Jag har kämpat de senaste veckorna med att få till rätt längd på länken till min Omega SMP
10 länkar (förutom boett och spänne) är för löst, byter jag till 9+1/2 är storleken OK om jag går ut eller om det är kallt, men klockan sitter för det mesta för tight (typ 90% av tiden)... skitjobbigt !

Har gogglat fram följande hemsida om undrar om de angivna måtten stämmer? Jag skulle vilja prova 8 hellänkar och fyra halvor och undrar om det blir snyggt och vad två 1/2 länkar med tillhörande fäasten kostar?

http://forums.watchuseek.com/f20/seamaster-smp-bracelet-sizing-problem-solved-540981.html

Tack på förhnad.
 

KenKun

Patek
2-Faktor
hade liknande problem med min Grand Seiko. Tog jag bort en halvlänk, så satt den tight, och stundtals gjorde det dessutom ont!

La jag till halvlänken så satt den jättelöst. Tänk att det kan bli så stor skillnad!

Löste det genom ett tips från Seiko tråden. Tog bort en hellänk, och satte dit två halvlänkar. Nu sitter den verkligen perfekt! :)

Ibfm9La.jpg
 

mouqvist

Rolex
Exakt detsamma för mig.
Har nu minskat omkretsen på länken med 1mm, från 10 hellänkar till 9 + 2 halvor
Skulle jag byta ytterligare en länk med två halvor så blir omkretsen 90, vilket är nästan mitt emellan de två lägen som kag utgår ifrån (92 vs 86,9). Borde funka och troligen blir det inte för fullt då jag tänker ha halvorna nära spännet.
image.jpg
 
Topp