• Välkommen till ett uppdaterat Klocksnack.se

    Efter ett digert arbete är nu den största uppdateringen av Klocksnack.se någonsin klar att se dagens ljus.
    Forumet kommer nu bli ännu snabbare, mer lättanvänt och framför allt fyllt med nya funktioner.

    Vi har skapat en tråd på diskussionsdelen för feedback och tekniska frågeställningar.

    Tack för att ni är med och skapar Skandinaviens bästa klockforum!

    /Hook & Leben

Rååååd!?

mullman

Breitling
Hej alla klockproffs, denna frågan har säkerligen behandlas 1000ggr, men jag tror ni tycker om det:) ska köpa mig en "finare" klocka, tänker mig runt 10k max 15k beggat lr nytt skitsamma..
Dröm klockan är en Tag heuer monaco, men fillar även dykare.
Har kollat på: Longines hydro conquest
Oris divers sixty five
Och Tag heuer aquaracer.
Vilken är att rekomendera ? Eller finns det bättre förslag i prisklassen? Tacksam för er expertis :)
 

Greven

Audemars
Jag hade valt Aquaracer.

Eller, om du vill gå en annan väg och köpa en fantastisk dykare för ungefär halva din budget så satsa på en Seiko Sumo. Jag hade en SBDC001 tidigare och kan intyga att det är bra bang för pengen. Idag heter samma modell SBDC031.

image.jpeg

(SBDC001)
 

FilipF

Vacheron
2-Faktor
Kul med nu klocka :)

En klassisk "ingångs klocka" är ju annars omega semaster proffessional. Ligger i den prisklassen begagnat. Älskad av många.
Lycka till i sökandet.
 

Affe

Una vida loca
2-Faktor
Välkommen! Då tycker jag du skall slå till på din drömklocka direkt, en begagnad Monaco finns inom din budget, har då bara tålamod så kan det säkert dyka upp nått här i Sverige kanske tom på klocksnacks K&S. Annars får du beta av chrono24 och köpa därifrån, se bara till att kolla upp säljaren innan du skickar iväg några pengar.

Här har du alla Monaco klockor som finns på C24 för tillfället. Går ofta att pruta lite om man är fräck, se iaf till att dom bjussar på frakten.
https://www.chrono24.se/tagheuer/monaco--mod158.htm?dosearch=true&query=tag+heuer+monaco&sortorder=1

Lycka till nu, och var inte rädd för att fråga något här på KS.
 
Senast ändrad:

mullman

Breitling
Tack för alla svar, har tänkt lite.
Longines legend diver
Oris aquis / sixty five
Aquaracer
Kan man kanske få tag i en sinn u1 beggad? Alt en sinn flieger den är ursnygg tycker ja.
Vad har vi för tankar om dom?
Om vi leker med tanken att tomten gav er 10k
Vad hade ni köpt för klocka då? Om det var helt valfritt☺️
 
Topp