• Välkommen till ett uppdaterat Klocksnack.se

    Efter ett digert arbete är nu den största uppdateringen av Klocksnack.se någonsin klar att se dagens ljus.
    Forumet kommer nu bli ännu snabbare, mer lättanvänt och framför allt fyllt med nya funktioner.

    Vi har skapat en tråd på diskussionsdelen för feedback och tekniska frågeställningar.

    Tack för att ni är med och skapar Skandinaviens bästa klockforum!

    /Hook & Leben

Råd angående Rubber B

Hej på er,

Sitter och spånar på ett Rubber B till min Subc och blir minst sagt förbryllad av storleksguiden. Skulle nu behöva er expertis innan en beställning.
Enligt schemat nedan är jag mindre än XS, vilket känns oerhört konstigt då det borde begränsa målgruppen enormt. Jag mäter 18,5 cm ish runt handleden och har 4 st "hela" länkbitar kl 06 samt 5 st "hela" kl 12 på min Subc, använder glidelocken för minimala ändringar.

Tack på förhand! //Andreas

http://rubberb.com/en/rolex-watch-band-products/rolex-submariner-ceramic-glidelock-clasp

Skärmavbild 2015-09-07 kl. 08.24.33.png


IMG_6294.JPG


IMG_6295.JPG
 

Bjudko

Cartier
Köp två olika storlekar, det var ju vääääldigt prisvärda... Maila och fråga om längden på S, jämför med en läderlänk?
 

Bjoerlin76

Audemars
2-Faktor
Titta på Everestbands också. Har ett orange gummi som är riktigt grymt, och enligt recensionerna jag läst så ska Everestbanden sitta bekvämare och vara mjukare.
 

Hebbe

Ki-Adi-Mundi
2-Faktor
Hej på er,

Sitter och spånar på ett Rubber B till min Subc och blir minst sagt förbryllad av storleksguiden. Skulle nu behöva er expertis innan en beställning.
Enligt schemat nedan är jag mindre än XS, vilket känns oerhört konstigt då det borde begränsa målgruppen enormt. Jag mäter 18,5 cm ish runt handleden och har 4 st "hela" länkbitar kl 06 samt 5 st "hela" kl 12 på min Subc, använder glidelocken för minimala ändringar.

Tack på förhand! //Andreas

http://rubberb.com/en/rolex-watch-band-products/rolex-submariner-ceramic-glidelock-clasp

Skärmavbild 2015-09-07 kl. 08.24.33.png


IMG_6294.JPG


IMG_6295.JPG
Känns märkligt att du har 4+6 länkbitar med den handleden? Har du då glidelocken längst ut? Jag har 17.5 ok kör Strl S på rubber B finns då gott om plats att justera både till mindre o större med hjälp av låset.
 
Titta på Everestbands också. Har ett orange gummi som är riktigt grymt, och enligt recensionerna jag läst så ska Everestbanden sitta bekvämare och vara mjukare.
Tack för tipset, har även kikat på dessa. Läste dock en recension på Watchuseek angående Everest vs Rubber B som rekommenderade det senare. Men smaken är ju som baken och jag kan absolut ändra mig :)
 
Känns märkligt att du har 4+6 länkbitar med den handleden? Har du då glidelocken längst ut? Jag har 17.5 ok kör Strl S på rubber B finns då gott om plats att justera både till mindre o större med hjälp av låset.
Hej! Jag kör glidelocken i mitten (ish). Det var säljaren på Bergströms som tyckte att det var en bra lösning. Förstår inte riktigt varför eftersom jag aldrig kommer att kunna ha den längst in :)
 

hampuseriksson

Cartier
2-Faktor
Tänkte köpa ett Rubber B till min kommande 116710 BLNR. Frågan är ju bara vilken färg jag ska välja?
Samt om jag ska ha för låset eller spänne?
 

Margarinkungen

Viking Line
Friends Of KS
2-Faktor
Klockvänner och breitling ägare, silverboden i gamla stan, mitt i mot t-banan är grossist för rubbet B, under halva priset hos honom. Kolla med honom innan ni handlar på nätet.
 

Torsten

Vacheron
2-Faktor
Säger inte att så är fallet men det kan vara så att det är kopior på Rubber B som de säljer. Tydligen ganska vanligt på eBay med kopior från Kina.
 
Topp