• Välkommen till ett uppdaterat Klocksnack.se

    Efter ett digert arbete är nu den största uppdateringen av Klocksnack.se någonsin klar att se dagens ljus.
    Forumet kommer nu bli ännu snabbare, mer lättanvänt och framför allt fyllt med nya funktioner.

    Vi har skapat en tråd på diskussionsdelen för feedback och tekniska frågeställningar.

    Tack för att ni är med och skapar Skandinaviens bästa klockforum!

    /Hook & Leben

Råd inför eventuellt köp av klocka till sambon

J86A

Omega
Har äntligen fått sambon lite mer intresserad av klockor :happyhappy: Och efter en del klocksurfande tillsammans så har hon kommit fram till att det är denna hon vill ha :)

Tissot world time:

C__Data_Users_DefApps_AppData_INTERNETEXPLORER_Temp_Saved Images_1000w.png

Lånad bild från nätet

Min fråga nu är vad är ett rimligt pris på denna då jag tycker detta pris i länken nedan låter högt för en Tissot men har ju inte heller stenkoll på Tissot :D och är det någon som har erfarenhet av denna sida?

http://www.yorktime.com/shop/tissot-worldtime-bumper-automatic-vintage-watch/

Vad säger ni är det bara att köra eller ska jag kolla vidare? o_O
 

Noami

Cartier
"An uncommon and rare Tissot World Time from the 1950′s." Där har du nog en förklaring till prissättningen. Detta ger mig också anledning till att tro att du kommer ha det svårt att hitta en till ett lägre pris.
 

J86A

Omega
Jo jag har förstått att är väldigt ovanlig då jag endast hittat denna och en till på Chrono24 där den låg ca 16k lägre i pris vilket gjorde mig lite fundersam över priset :) Men det kanske är ett sämre ex och vet inte vilket som är bäst att gå på, Chrono24 eller den länken jag bifogade.
 

J86A

Omega
Nyfiken. Varför just den? Vilka var med i slutspurten?
Glömde svara på varför just det blev den utöver den kraftiga prisskillnaden och anledningen är nog ganska simpel egentligen och det är att den verkligen sticker ut lite mer i mängden och hon behövde verkligen inte känna efter det minsta utan gillade den rakt av direkt :happyhappy:
 

Ernesto

Patek
2-Faktor
Glömde svara på varför just det blev den utöver den kraftiga prisskillnaden och anledningen är nog ganska simpel egentligen och det är att den verkligen sticker ut lite mer i mängden och hon behövde verkligen inte känna efter det minsta utan gillade den rakt av direkt :happyhappy:

Trevligt! Jag gillar klockan! Tittade själv på en liknande från Longines för ett par dagar sedan.
 
Topp