• Välkommen till ett uppdaterat Klocksnack.se

    Efter ett digert arbete är nu den största uppdateringen av Klocksnack.se någonsin klar att se dagens ljus.
    Forumet kommer nu bli ännu snabbare, mer lättanvänt och framför allt fyllt med nya funktioner.

    Vi har skapat en tråd på diskussionsdelen för feedback och tekniska frågeställningar.

    Tack för att ni är med och skapar Skandinaviens bästa klockforum!

    /Hook & Leben

Råd inför köp av black bay

wimman

Breitling
Hej!

Jag är inne på att köpa en Black Bay på chrono24. Jag vill ha den blåa med länk och har märkt att priserna inte varierar så värst mycken mellan ny och beggad vilket har gjort mig sugen på en ny. Min holy grail är egentligen en sub (14060) men tänker att jag puttar in de slantarna jag kan lägga i Black bayen så får jag uppgradera med de ~20k som saknas till subben senare och samtidigt njuta med en fin klocka på handleden så länge.

Jag är inne på att köpa av säljaren PlusWatch från Italien som har 587 trusted checkouts.
Här länk till klockan:
http://www.chrono24.se/tudor/black-bay-blue-new-nuovo---79220b--id3451579.htm

Här står lite reviews om Pluswatch. Många positiva kommentarer, lite negativt om att skicket inte riktigt överensstämmer vid vissa affärer.
http://forums.watchuseek.com/f20/plus-watch-italy-1095060-3.html

Nu till mina frågor,

Vad bör jag få med en ny klocka? På sista bilden, visas box, garanti, certifikat. Finns det något här man kan missa som man bör fråga efter? Är det något jag inte får med av att köpa via Chrono24 kontra lokal handlare?

Om man som jag köper en klocka från Chrono24 gäller worldwide guarantee? Kan man traska in på den lokala tudorhandlarn om den exempelvis skulle börja krångla och garantitiden fortfarande gäller?

Jag har hört att man ibland kan få köpa klockor lite billigare än listpriset hos lokal försäljare vilket ligger runt 30k. Detta skulle såklart skulle vara intressant med den tryggheten och servicen det innebär. Hur går man till väga här? Hur mycket brukar det handla om och hur frågar man?

Kom gärna med tankar och funderingar, vore guld värt.

Tack på förhand!
 

Kiddy

Panerai
2-Faktor
Jag kan inte hjälpa dig i dina frågor men hade rekommenderat att köpa härifrån istället. De brukar gå på runt 21-23k beroende på skick.
Chrono tar väl dessutom 2.5% avgift för trusted checkout? Samt några hundra för frakt och försäkring?

Det ligger en Black Bay Blue ute här på KS, uttagen från svensk AD:
https://klocksnack.se/threads/tudor-black-bay.48392/
 

KenKun

Patek
2-Faktor
Annars kan du köpa en begagnad via Klocksnack. Bra ruljans på Black Bays här. Känns som att det är en klocka som alla vill ha, för stunden...
 

Fredig

Cartier
Vet inte hur det ligger till hos Rob Engström just nu men förra månaden låg BB runt 25k... Men det var nog ett december erbjudande! Dock tycker jag alltid att det är säkrast att handla från svensk Ad :)
 

INSANE

Panerai
2-Faktor
Bästa är väl att fråga om ett bättre pris på plats i butik, men jag ringde in till butik och fick ett riktigt bra pris men då ska man vara tydlig med att man verkligen ska ha klockan och hämta den omgående :)
 

wimman

Breitling
Tack för alla snabba svar. Jag får nog suga på den här karamellen några veckor till...
Det där gällande garantin på nya klockor från Chrono24 vore dock väldigt intressant att veta!
 

Shadyboy

Cartier
Har handlat via chrono24 själv så min åsikt grundar sig inte på någon form av misstro mot chrono24 på något som helst sätt. Men i detta fall (då det inte handlar om 40' i prisskillnad) hade jag inte tvekat en sekund utan köpt den här i Sverige hos AD. HELT klart. Alternativet är ju via KS då såklart... Men det handlar om för liten vinst (som nog inte blir så stor i slutändan pga alla tillkommande kostnader som tidigare nämnt...). Och känslan att få tassa in hos en AD och hämta ut DIN splitternya klocka är ju en speciell känsla.
 
Topp