• Välkommen till ett uppdaterat Klocksnack.se

    Efter ett digert arbete är nu den största uppdateringen av Klocksnack.se någonsin klar att se dagens ljus.
    Forumet kommer nu bli ännu snabbare, mer lättanvänt och framför allt fyllt med nya funktioner.

    Vi har skapat en tråd på diskussionsdelen för feedback och tekniska frågeställningar.

    Tack för att ni är med och skapar Skandinaviens bästa klockforum!

    /Hook & Leben

Råd/inspiration inför köp

Då är det dags för en ny och denna gången "riktig" klocka. Söker en vardagsklocka, stilren men rejäl så det inte blir dressat. Dykar-stilen är ok så länge bezeln inte blir för fet och dominerande. Några krav:

- Automat
- Absolut ej läderstrap
- Absolut ej romerska siffror
- Under 5k hos svenska säljare

Har kollat runt en del och kastar med bilder på några förvisso lite olika klockor men som alla faller mig i smaken på olika vis, det säger förhoppningsvis mer om ungefär var jag letar än ord.

ez08001B.png
snzh53j1.png
srp557.jpeg
srp567.png
srp677k.jpeg

07002B.jpeg


Jag hittar inget annat än Orient och Seiko i prisklassen. Vad missar jag? Kanske ingenting, men ställer frågan om det finns några andra märken ni experter kan tipsa om, eller kanske andra modeller från Seiko/Orient.
 
Sarb033:an är kanske lite för tråkig, för mycket "pappas klocka" :D
Ja, min mage känner mer för Seiko, samtidigt som Orient när dom träffar rätt och inte blir för konstiga är lite roligare/mer annorlunda. Men känner mig vilsen, får alltid höra att det finns "hur mycket som helst" i prisklassen, men ska man sortera bort alla kvartser, alla kalsong-parfym-historier och kanske även orient, vad finns då kvar? Bara Seiko? Nog för att de har några miljoner modeller, men "det finns hur mycket som helst" borde väl kunna innebära några mer någorlunda seriösa märken?
 

natovintage

Rolex
2-Faktor
Klart det finns mycket mer än bara Seiko! Har hamnat några Glycine combat här på köp/sälj för ett schysst pris, de är schyssta klockat, dock inte i prisklassen som du söker om du ska köpa en ny... Jag ska se om jag kan samla ihop lite märken/modeller och slänga upp här :)
 
det vore ju underbart, och jag är absolut inget emot Vintage/beg, även lite mer ovanliga saker så länge de är schyssta - har absolut ingen märkesprestige. :D
 
Topp